Αποστομωτική απάντηση του Μανώλη Κεφαλογιάννη στην Τουρκική προκλητικότητα

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης πρόεδρος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας έδωσε με την παρέμβασή του ηχηρή απάντηση επικαλούμενος το Διεθνές Δίκαιο τόσο στους προκλητικούς ισχυρισμούς Τούρκων αξιωματούχων όσο και στους απαράδεκτους χάρτες που παρουσίασαν με τους οποίους «δια μαγείας» εξαφάνισαν το ελληνικό Καστελόριζο.

«Ο απόλυτος σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, η απόλυτη τήρηση του και η απόλυτη εφαρμογή του δεν συνιστούν απλώς συμβατική υποχρέωση ενός κράτους που θέλει να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Είναι η απόλυτη υποχρέωση. Η απόλυτη προϋπόθεση.
Δεν υπάρχει ενταξιακή πορεία χωρίς απόλυτο σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο.

Η Διεθνής Συνθήκη της Λωζάννης διασφάλισε την Ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή για σχεδόν έναν αιώνα. Και οι όποιες τάσεις αναθεωρητισμού από όπου και αν εκφράζονται δεν μπορούν να γίνουν δεκτές από κανέναν.

Οι σχέσεις καλής γειτονίας απαιτούν απόλυτο σεβασμό των κυριαρχικών δικαιωμάτων των γειτόνων μας. Και οι συνεχείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων όπως και οι προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ δεν συνιστούν σεβασμό.

Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου σύμφωνα με το άρθρο 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων του 1947 ορίζεται ότι η Ιταλία εκχωρεί στην Ελλάδα εν πλήρει κυριαρχία τις νήσους της Δωδεκανήσου (περιλαμβανομένου ρητώς και του Καστελόριζου) καθώς και τις παρακείμενες νησίδες. Σε προγενέστερη μάλιστα διμερή συνθήκη, του 1932, ανάμεσα στην Ιταλία και την Τουρκία το Καστελόριζο συμπεριλαμβάνονταν σε χάρτη με τα ιταλικά εδάφη.

Η όποια επίκληση του Διεθνούς Δικαίου από τον οποιονδήποτε δεν μπορεί να γίνεται αποσπασματικά. Με προφανή σκοπό, να «νομιμοποιήσει» παράνομες και ανεπίτρεπτες διεκδικήσεις.

Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας(UNCLOS) έχει κυρωθεί και υπογραφεί από όλες τις χώρες της ΕΕ. Από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και αποτελεί ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Η τουρκική κυβέρνηση την επικαλείται χωρίς όμως να την έχει υπογράψει και να την έχει επικυρώσει. Και πιθανότατα χωρίς καν να την έχει διαβάσει.

Γιατί σε κάθε περίπτωση, η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας ρητώς αναφέρει ότι τα νησιά –άρα και το Καστελόριζο, όσο και αν οι Τούρκοι «το εξαφανίζουν από το χάρτη»- έχουν πλήρη δικαιώματα χωρικών υδάτων, υφαλοκρηπίδας και αποκλειστικής οικονομικής ζώνης.»

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ

Το Θεσμικό πλαίσιο διαμορφώνουν οι Συνθήκες της Γενεύης του 1958 περί Υφαλοκρηπίδας και η Συνθήκη Μοντέγκο Μπέι του 1982 περί του Δικαίου της Θάλασσας πιο γνωστή ως Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας(UNCLOS). Η συγκεκριμένη Συνθήκη έχει κυρωθεί από 157 κράτη πλην ΗΠΑ, Ισραήλ, Τουρκίας και Βενεζουέλας. Θεωρείται, όμως ότι οι βασικές της αρχές έχουν αποκτήσει ισχύ Εθιμικού Δικαίου.

Βασικές της διατάξεις είναι το Άρθρο 121 που ορίζει ότι τα κατοικημένα νησιά έχουν Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) και τα Άρθρα 56 και 57 που καθορίζουν τα δικαιώματα του παράκτιου κράτους.

Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι ειδικά με τα νησιά πρέπει να υιοθετηθεί μία προσαρμοσμένη εκδοχή της αρχής της Ευθυδικίας κατά τρόπο που ουσιαστικά αφαιρεί το δικαίωμα των νησιών σε ΑΟΖ και τα αντιμετωπίζει ως συνέχεια της υφαλοκρηπίδας της Μικράς Ασίας.

Αυτή είναι μία έωλη θέση που παρερμηνεύει τις Αρχές του Δικαίου της Θάλασσας. Που κατά τα άλλα η Τουρκία δεν το έχει κυρώσει αλλά το εφαρμόζει κατά το δοκούν στη Μαύρη Θάλασσα.

Παράλληλα, αγνοεί το γεγονός ότι το Καστελόριζο και η Στρογγύλη δεν είναι ξεκομμένες κουκίδες αλλά αποτελούν τμήμα συμπλέγματος 14 νήσων. Για τα οποία επιφυλάσσεται ξεχωριστή αντιμετώπιση (Υπόθεση 1977 σε σχέση με τα Αγγλικά νησιά της Μάγχης)

ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΥΝ ΔΙΑ ΜΑΓΕΙΑΣ ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

map1

map2

map3

map4

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Το Διεθνές Δίκαιο δεν είναι ούτε "α λα καρτ". Ούτε ασφαλώς "α λα τούρκα".»

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ-Τουρκίας που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες υπό την προεδρία του Μανώλη Κεφαλογιάννη.

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης στο κλείσιμο των εργασιών έκανε την ακόλουθη παρέμβαση:

«Η σημερινή μας συνάντηση αποτελεί πράγματι ένα πολύ σημαντικό θετικό βήμα. Που δεν θα πρέπει να παραμείνει μετέωρο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Τουρκία είναι σημαντικοί στρατηγικοί εταίροι. Που πρέπει να συζητούν μεταξύ τους. Έστω και αν υπάρχουν διαφωνίες σε κάποια θέματα. Είμαστε εδώ για να προβάλλουμε τις συνθέσεις και όχι να καταγράφουμε αντιθέσεις.

Αλλά σήμερα πρέπει να επισημάνουμε και να τονίσουμε τα αυτονόητα. Για να μην δημιουργούνται σκιές.

1). Δεν υπάρχει ενταξιακή πορεία για καμία υπό ένταξη χώρα χωρίς απόλυτο σεβασμό των Αρχών και των Αξιών της Ευρώπης. Χωρίς αποδοχή, στο σύνολό τους των ευρωπαϊκών κεκτημένων.

Η Ευρώπη δεν μπορεί να κάνει αποδεκτή μία προεδρικού τύπου δημοκρατία «α λα τούρκα». Όπως καταγράφεται στις εκθέσεις του Ε.Κ, της Ε.Ε και του συμβουλίου της Ευρώπης, δηλαδή αυτή που αποφασίστηκε με το δημοψήφισμα που ενέκρινε τις συνταγματικές αλλαγές. Που δεν έχει καμία σχέση με τις ευρωπαϊκές δημοκρατίες και το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Που δεν έχει τις ασφαλιστικές δικλείδες που διασφαλίζουν τη Δημοκρατία.

2). Δεν υπάρχει ενταξιακή πορεία χωρίς απόλυτο σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο.

Η Διεθνής Συνθήκη της Λωζάννης διασφάλισε την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή για σχεδόν έναν αιώνα. Και οι τάσεις αναθεωρητισμού από όπου και αν εκφράζονται δεν μπορούν να γίνουν δεκτές από κανέναν.

Οι σχέσεις καλής γειτονίας απαιτούν απόλυτο σεβασμό των κυριαρχικών δικαιωμάτων των γειτόνων μας. Και οι συνεχείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων όπως και οι προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ δεν συνιστούν σεβασμό.

Σήμερα κάποιοι επικαλέστηκαν και τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας(UNCLOS) για να «νομιμοποιήσουν» παράνομες και ανεπίτρεπτες διεκδικήσεις.

Σας τονίζω ότι τη συγκεκριμένη σύμβαση, την έχουν κυρώσει και υπογράψει όλες οι χώρες της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Και αποτελεί ευρωπαϊκό κεκτημένο. Προϋπόθεση για την ενταξιακή πορεία κάθε υπό ένταξη χώρας. Η τουρκική κυβέρνηση την επικαλείται χωρίς όμως να την έχει υπογράψει και να την έχει επικυρώσει. Σε κάθε περίπτωση, η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας ρητώς αναφέρει ότι τα νησιά έχουν πλήρη δικαιώματα, χωρικών υδάτων, υφαλοκρηπίδας και αποκλειστικής οικονομικής ζώνης.

Όπως επικαλείται και την Ειρήνη στη Συρία. Στην οποία έχει παρέμβει στρατιωτικά, χωρίς καμία απολύτως διεθνή νομιμοποίηση, Γι' αυτό και είναι παράνομη.

Το Διεθνές Δίκαιο δεν είναι ούτε "α λα καρτ". Ούτε ασφαλώς "α λα τούρκα".

1a

2a

4a

5

Η κυβέρνηση πάλι απούσα από κρίσιμες αποφάσεις στην Ε.Ε στον τομέα της Γεωργίας. Αλλαγή κανονισμού για την εμφιάλωση των αλκοολούχων ποτών

foto MK

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης, αντιλαμβανόμενος τη σοβαρότητα των αλλαγών που προτείνονταν με το σχέδιο της πρότασης του Κανονισμού για τα αλκοολούχα και την εμφιάλωση τους είχε κάνει σχετικές ερωτήσεις προς την Ευρωπαική Επιτροπή ήδη από το Φεβρουάριο του 2017 αναδεικνύοντας την ανάγκη προστασίας των Ελληνικών εμβληματικών αλκοολούχων ποτών.

Μετά τη συνεργασία που είχε με τους βουλευτές του νομού Λαρίσης Μάξιμο Χαρακόπουλο που είχε κάνει παρέμβαση στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με επιστολή του και Χρήστο Κέλλα, κατέθεσε με τους συναδέλφους Νίκο Ανδρουλάκη και Γιώργο Γραμματικάκη 34 τροπολογίες που υπερψηφίσθηκαν στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την 1η Μαρτίου 2018.

Στις τροπολογίες αυτές περιλαμβάνονται:

1. Η διαγραφή των άρθρων που δίνουν την δυνατότητα επέμβασης της Επιτροπής με εξουσιοδοτικές πράξεις σε κρίσιμα σημεία του Κανονισμού όπως στις κατηγορίες των Αλκοολούχων ποτών (τροποποίηση , ένταξη νέων, κλπ) και στις Γεωγραφικές Ενδείξεις (επισημάνσεις, τρόπος ορισμού Περιοχής Παραγωγής, αποκλίσεις κλπ).

2. Η διαγραφή των άρθρων που επιτρέπουν στην Επιτροπή με πρωτοβουλία της να διαγράφει υπάρχουσες καταχωρημένες Γεωγραφικές Ενδείξεις.

3. Η τροποποίηση των σχετικών διατάξεων που αφορούν στην εμφιάλωση εκτός της Περιοχής Γεωγραφικής Ένδειξης.

Ειδικότερα αναφορικά με εμφιάλωση εκτός της Περιοχής Γεωγραφικής Ένδειξης πέτυχε τροπολογίες σύμφωνα με τις οποίες:

1.Οι υπάρχουσες γεωγραφικές ενδείξεις για τις οποίες έχει ήδη υποβληθεί αντίστοιχος τεχνικός φάκελος πρέπει αυτομάτως να προστατευθούν ως γεωγραφικές ενδείξεις από τον νέο κανονισμό και δεν θα πρέπει να χάσουν την προστασία τους μετά την εφαρμογή της νέας ρύθμισης και

2. Διατάξεις που διασφαλίζουν την προστασία των καταναλωτών θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις παραδοσιακές πρακτικές.

Στην Ειδική Επιτροπή Γεωργίας της 23ης Απριλίου 2018, η κυβέρνηση ήταν για άλλη μια φορά απούσα. Επίσης είναι γνωστή η εκπρόθεσμη συζήτηση του σχεδίου του Κανονισμού στην αρμόδια επιτροπή της Ελληνικής Βουλής το Μάρτιο του 2017. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση έστω και την τελευταία στιγμή να δώσει τη δέουσα προσοχή, να διαπραγματευτεί και να στηρίξει τις ήδη ψηφισμένες θέσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σελίδα 6 από 138