Δράσεις από την ΕΕ για την ελαχιστοποίηση των ζημιών και την ομαλή επιστροφή των τουριστών, από την χρεοκοπία της «Thomas Cook» ζητά ο Μανώλης Κεφαλογιάννης

mk FOTO web

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή την κατάρρευση του τουριστικού κολοσσού «Thomas Cook» που διαθέτει σημαντικό μερίδιο στην αγορά τουρισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες της Νότιας Ευρώπης κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Η αναγγελία της χρεοκοπίας της «Thomas Cook» δεν άφησε μόνο ξεκρέμαστους 600.000 πελάτες της που βρίσκονταν σε διακοπές αλλά δημιούργησε τεράστια αναστάτωση και έντονη ανησυχία τόσο στην τουριστική αγορά της χώρας μου όσο και στην ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε πολύχρονη παρουσία στα τουριστικά δρώμενα της Ελλάδας σε αρκετούς προορισμούς και διατηρούσε σημαντικό μερίδιο της τουριστικής αγοράς.

Η χρεοκοπία της «Thomas Cook» πλήττει καίρια του φορείς του κλάδου του Τουρισμού τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα χωρίς κανείς να μπορεί σήμερα να υπολογίσει το ακριβές ποσό των ζημιών που θα υποστούν οι συνεργαζόμενες μαζί της εταιρείες. Ας σημειωθεί ότι ο Τουρισμός αποτελεί στην Ελλάδα ένα πολύ σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις προφανείς επιπτώσεις που προκαλεί η χρεοκοπία της «Thomas Cook», ερωτάται η Επιτροπή:

- Πως προτίθεται να συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των ζημιών που προκάλεσε και θα προκαλέσει η κατάρρευση της εταιρείας «Thomas Cook»;

- Σε ποιες δράσεις προτίθεται να προβεί για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατάρρευσης του βρετανικού τουριστικού κολοσσού «Τhomas Cook»;

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Καταδίκη της Τουρκίας για την παραβίαση του Κράτους Δικαίου, τις σχέσεις καλής γειτονίας και τις παραβιάσεις της ΑΟΖ της Κύπρου και της Ελλάδας»

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης έκανε παρέμβαση κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη συζήτηση για την κατάσταση στην Τουρκία και τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της Δημοκρατίας και του Κράτους Δικαίου.

Αναλυτικά η παρέμβαση:

«Με το σημερινό ψήφισμα καταδικάζουμε μία ακόμη αντιδημοκρατική ενέργεια της τουρκικής ηγεσίας.

Η αντικατάσταση των τριών δημοκρατικά εκλεγμένων δημάρχων δεν παραβιάζει τη βούληση των ψηφοφόρων των τριών πόλεων. Το δικαίωμα του «εκλέγειν».

Παραβιάζει ανοικτά τη Δημοκρατία.

Από μία χώρα που θέλει να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αλλά δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τις Αρχές και τις Αξίες της Ευρώπης.

Η Τουρκία, ιδίως μετά το αποτυχόν πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016 ρέπει προς ένα ιδιότυπο αυταρχικό καθεστώς.

Που δεν συνάδει με τη Δημοκρατία και τις δημοκρατικές ευαισθησίες που διέπουν όλη την Ευρώπη.

Η Τουρκία δεν σέβεται τις αρχές της δημοκρατίας. Όπως δεν σέβεται τις σχέσεις καλής γειτονίας. Τα κυριαρχικά δικαιώματα των γειτόνων της. Το Διεθνές Δίκαιο.

Το έχουμε πει πολλές φορές και προσωπικά το έχω επαναλάβει με την ιδιότητά μου του Προέδρου της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ-Τουρκίας την περασμένη πενταετία.

Οι πόρτες της Ευρώπης για την Τουρκία είναι ανοικτές. Επιθυμούμε μία δημοκρατική Τουρκία στην Ευρώπη. Η ευθύνη, όμως της ένταξης βαρύνει αποκλειστικά την τουρκική πολιτική ηγεσία.

Δεν επιθυμούμε τη συμπεριφορά μίας κυβέρνησης μιας χώρας που εκβιάζει και απειλεί την Ευρώπη.

Που δείχνει ότι δεν την σέβεται.»​

Η καταστροφική τροπολογία της πλήρους εξωτερικής σύγκλισης που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν υιοθετείται στη νέα ΚΑΠ. Απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Γεωργίας στον Μανώλη Κεφαλογιάννη

fotomkweb

 

Ο Μανώλης Κεφαλογιάννης έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Λίγο πριν τη λήξη της προηγούμενης περιόδου του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου η GUE/NGL η πολιτική οικογένεια στην οποία ανήκει ο ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς κανείς εκ των τότε ευρωβουλευτών του να αντιδράσει, είχε προτείνει μία καταστροφική τροπολογία για τους Έλληνες αγρότες που προέβλεπε την πλήρη εξωτερική σύγκλιση των δικαιωµάτων ενιαίας ενίσχυσης, δηλαδή, µια κοινή στρεµµατική ενίσχυση σε όλες τις χώρες - µέλη της Ε.Ε.

Με συντονισμένες ενέργειες και παρέμβασή μου στο ΕΛΚ η συγκεκριμένη καταστροφική τροπολογία δεν πέρασε με τις ψήφους των ευρωβουλευτών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Αν γινόταν δεκτή θα σήμαινε μείωση κατά 50% περίπου των ελληνικών επιδοτήσεων.

Σε πρόσφατη ερώτησή μου προς τον Επίτροπο Γεωργίας Φιλ Χόγκαν ζητούσα να πληροφορηθώ αν η Επιτροπή σκοπεύει να προτείνει αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των άμεσων ενισχύσεων καθώς σε περίπτωση εφαρμογής πλήρους εξωτερικής σύγκλισης μεγάλος αριθμός μικρών εκμεταλλεύσεων στην Ελλάδα θα καταστεί μη βιώσιμος και η γεωργική δραστηριότητα θα εγκαταλειφθεί με σοβαρότατες συνέπειες για την οικονομία και την κοινωνική συνοχή.

Η χώρα μας έχει σημαντικές διαφορές στη διάρθρωση της γεωργίας της συγκριτικά με άλλα κράτη μέλη, όπως για παράδειγμα ότι το 80,7% των άμεσων ενισχύσεων πηγαίνει σε εκμεταλλεύσεις μικρότερες των 50 εκταρίων, η μέση στήριξη ανά εκμετάλλευση είναι μόλις 3.000 ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 49% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αναλογία του γεωργικού σε σχέση με το μέσο εισόδημα είναι δυσμενέστερη.

Σύμφωνα με την απάντηση του Φιλ Χόγκαν η πρόταση της Επιτροπής για την περίοδο 2021-2027 δεν προβλέπει τη χρήση άλλων παραμέτρων για τον υπολογισμό των άμεσων ενισχύσεων και το κονδύλιο για τις άμεσες ενισχύσεις για τη χώρα μας θα υποστεί μικρή μόνο μείωση μικρότερη από το 4%.

Κάτι που ασφαλώς σημαίνει ότι οι καταστροφικές πολιτικές της πλήρους εξισωτικής σύγκλισης των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης δηλαδή μία κοινή στρεμματική ενίσχυση για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν αποτελούν προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική.»

Αναλυτικά η απάντηση του Επιτρόπου Γεωργίας Φιλ Χόγκαν:

EL E-002481/2019 Απάντηση του κ. Hogan εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (11.9.2019)

Για το τρέχον πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (ΠΔΠ), οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων συμφώνησαν, τον Φεβρουάριο του 2013, επί σταδιακής σύγκλισης του μέσου επιπέδου άμεσων ενισχύσεων ανά εκτάριο μεταξύ των κρατών μελών.

Όσον αφορά το ΠΔΠ για την περίοδο 2021-2027, η Επιτροπή, με ανακοίνωση της 2ας Μαΐου 2018, πρότεινε τη συνέχιση αυτής της διαδικασίας σταδιακής σύγκλισης του επιπέδου των άμεσων ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών με βάση τα μέσα επίπεδα ανά γεωργικό εκτάριο. Αυτό σημαίνει ότι για όλα τα κράτη μέλη των οποίων οι άμεσες ενισχύσεις είναι μικρότερες του 90 % του μέσου επιπέδου της ΕΕ των 27 ανά εκτάριο, το χάσμα μεταξύ του μέσου επιπέδου τους και του 90 % του μέσου επιπέδου της ΕΕ θα καλυφθεί κατά 50 % σε διάστημα 6 ετών. Η προτεινόμενη χρηματοδότηση αυτής της ανοδικής σύγκλισης διαφέρει σε σύγκριση με το τρέχον ΠΔΠ. Σύμφωνα με την πρόταση για την περίοδο 2021-2027, όλα τα κράτη μέλη θα συνεισφέρουν στη χρηματοδότηση της σύγκλισης ώστε να αποφευχθούν δυσανάλογες επιδράσεις σε μεμονωμένα κράτη μέλη. Αυτό σημαίνει ότι, σύμφωνα με την πρόταση, το κονδύλιο για τις άμεσες ενισχύσεις για την Ελλάδα θα υποστεί μικρή μόνο μείωση, μικρότερη του 4 %.

Η πρόταση δεν προβλέπει τη χρήση άλλων παραμέτρων, όπως αναφέρεται στην ερώτηση, για τον υπολογισμό.

Η πρόταση για το ΠΔΠ για την περίοδο 2021-2027 βρίσκεται επί του παρόντος υπό συζήτηση στο Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας, μεταξύ άλλων όσον αφορά τη σύγκλιση των άμεσων ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών.

Σελίδα 8 από 168