Προκαλεί και πάλι η Τουρκία με τη «Γαλάζια Πατρίδα». Ερώτηση Μανώλη Κεφαλογιάννη στην ΕΕ

fotomkeppweb

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή τη δημοσίευση φωτογραφιών όπου εμφανίζεται ο Τούρκος πρόεδρος μπροστά από ένα χάρτη στον οποίο η Τουρκία κατέχει το μισό Αιγαίο κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Οι προκλητικές και επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου και της Ελλάδος στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο συνεχίζονται αμείωτες και διαρκώς κλιμακούμενες. Ήδη η τουρκική πλευρά στέλνει και τέταρτο πλοίο ερευνών στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη ενώ οι παραβιάσεις των χωρικών υδάτων και του εναέριου χώρου της Ελλάδος συνεχίζονται καθημερινά. Πρόσφατα η τουρκική πλευρά είχε εμφανίσει χάρτες με τους οποίους για να ενώσει την τουρκική ΑΟΖ με την αντίστοιχη της Αιγύπτου και της Λιβύης εξαφάνιζε την Κύπρο, τα Δωδεκάνησα, το Καστελόριζο και την Κρήτη.

Ενώ πριν λίγες μέρες ο Τούρκος πρόεδρος εμφανίστηκε μπροστά από χάρτη που το μισό Αιγαίο παρουσιάζεται σαν μέρος της «Γαλάζιας Πατρίδας». Ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα των προκλητικών και επιθετικών ενεργειών της Τουρκίας. Μία ακόμη ενέργεια της Τουρκίας που απειλεί τα κυριαρχικά δικαιώματα μίας γειτονικής χώρας της Ελλάδος που είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν σέβεται το Διεθνές Δίκαιο.

Οι θαλάσσιες περιοχές γύρω από τη Λήμνο, τη Λέσβο και τη Χίο μέχρι και τα ανατολικά της Κρήτης περιλαμβάνονται στο χάρτη αυτό σαν τουρκική «Γαλάζια Πατρίδα».

Οι συνεχείς προκλήσεις της τουρκικής ηγεσίας δεν καθιστούν απλώς την Τουρκία ως μία χώρα που δεν σέβεται το Διεθνές Δίκαιο και τις Ευρωπαϊκές Αρχές και Αξίες αλλά την καθιστούν ως μία χώρα «ταραξία», αποσταθεροποιητικό παράγοντα σε μία ευαίσθητη περιοχή του πλανήτη.

Ερωτάται η Επιτροπή:

- Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί για τη νέα προκλητική ενέργεια της Τουρκίας –μίας υπό ένταξη χώρας- που εμφανίζει σειρά χαρτών που είτε εξαφανίζουν νησιά της Ελλάδος και την Κυπριακή Δημοκρατία είτε εμφανίζουν το μισό Αιγαίο να ανήκει στην Τουρκία;»

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Το πρώτο 8μηνο του 2019 έχουν επαναπροωθηθεί στην Τουρκία μόνο 89 μετανάστες»

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με ερώτηση του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά τη συμμόρφωση της Τουρκίας στην κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας γιατί σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο την Πέμπτη 547 άτομα έφθασαν ταυτόχρονα από τα μικρασιατικά παράλια στη Λέσβο ενώ όλο το πρώτο οκτάμηνο του 2019 επαναπροωθήθηκαν στην Τουρκία μόνο 89 μετανάστες.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Μέρες της μεταναστευτικής κρίσης του 2015 έζησε την περασμένη Πέμπτη η Λέσβος καθώς 13 βάρκες με μετανάστες έφθασαν ταυτόχρονα στην παραλία Σκάλα Συκαμιάς από την απέναντι μικρασιατική τουρκική ακτή του Μπεχράμ Καλέ. Συνολικά στην ακτή αποβιβάσθηκαν 547 άτομα.

Στο μεταξύ, οι συνθήκες στη Μόρια θεωρούνται πολύ δύσκολες. Χωρίς τους χθεσινούς αφιχθέντες, ο αριθμός των φιλοξενουμένων, εντός και εκτός του καταυλισμού, ξεπέρασε κατά πολύ το ιστορικό ρεκόρ των 9.200 ατόμων φτάνοντας τους 9641. Αυτό σημαίνει ότι μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς των προσφύγων και των αλλοδαπών που έφτασαν χθες στη Μόρια θα ζουν 10.188 άνθρωποι. Από αυτούς, οι 4,500 ζουν μέσα στις υποδομές του καταυλισμού που είναι για 3.000 άτομα και όλοι οι υπόλοιποι ζουν σε κατειλημμένα, τα περισσότερα, κτήματα γύρω από το ΚΥΤ, σε σκηνές ή άλλες πρόχειρες κατασκευές που έχουν στηθεί από τους ίδιους ή από μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο ΚΥΤ Μόριας η επαναπροώθηση μεταναστών στην Τουρκία που έχει συμφωνηθεί με την κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας παραμένει σχεδόν ανενεργή καθώς το πρώτο 8μηνο του 2019 έχουν επιστραφεί στην Τουρκία από τη Μόρια μόνο 89 μετανάστες με αποτέλεσμα η δομή της Μόριας να έχει ξεπεράσει τα όρια της.

Ερωτάται η Επιτροπή:

- Είναι σε γνώση της τα ανωτέρω;

- Σε τι μέτρα προτίθεται να προβεί ώστε να υπάρχει συμμόρφωση της Τουρκίας με την κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας για την επαναπροώθηση των μεταναστών που δεν δικαιούνται ασύλου και έχουν φθάσει ή θα φθάσουν στη Λέσβο στο μέλλον;»​

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Κρήτης».

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της μελέτης και της κατασκευής του ΒΟΑΚ. Ενός εμβληματικού και αναγκαίου έργου για την Κρήτη που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού και κυρίως θα ελαχιστοποιήσει τα συνεχή τροχαία ατυχήματα που έχουν ως τραγικό απολογισμό την απώλεια ή τους βαρύτατους τραυματισμούς εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων της περιφέρειας της Κρήτης παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ένα μεγάλο ζητούμενο. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) μήκους 313 χιλιομέτρων που μελετήθηκε και κατασκευάστηκε στις δεκαετίες του '60 και του '70 δεν καλύπτει σήμερα τόσο τις μεγάλες και διαρκώς αυξανόμενες ροές εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται και επιλέγουν το νησί για τις διακοπές τους ετησίως όσο και τις ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης για την ασφαλή μεταφορά τους αλλά και τη διακίνηση των τοπικών προϊόντων στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανάγκη κατασκευής ενός σύγχρονου κλειστού και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου καθίσταται επιτακτική λόγω και των συχνών θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στον υφιστάμενο δρόμο με τραγικό απολογισμό την απώλεια ή το βαρύ τραυματισμό πολλών κατοίκων ή επισκεπτών του νησιού.

Λόγω της αδιαφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης στην Ελλάδα ο ΒΟΑΚ σήμερα είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε μελέτες χάραξης ούτε περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο.

Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της Κρήτης με την κατασκευή και την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και του επαρχιακού δικτύου θα ενώσει και θα συνδέσει ολόκληρη την Κρήτη κυρίως με τις πύλες εισόδου (λιμάνια, αεροδρόμια) συμβάλλοντας δραστικά στην ανάπτυξη του νησιού και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης;

2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης;

3. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά ταμεία μπορούν να διατεθούν για έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα;»

Σελίδα 9 από 168