Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Μετά την απόφαση του ΣτΕ, Τσιπρας και Παππάς είναι υπόλογοι και απολογούμενοι.»

MK 01

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης επικεφαλής της Κ.Ο. των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με αφορμή την απόφαση της Διάσκεψης του Συμβουλίου της Επικρατείας για το νόμο Παππά έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η ιδεοληπτική κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προσπάθησε με το νόμο Παππά, να ελέγξει το τηλεοπτικό τοπίο και να φιμώσει την πολυφωνία στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

Με αλαζονική έπαρση ο Αλέξης Τσιπρας, από τη Θεσσαλονίκη προσπάθησε να προκαταλάβει το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Αλλά η κυβέρνηση και προσωπικά οι κ.κ. Τσίπρας και Παππάς δέχθηκαν σήμερα ένα ηχηρό ράπισμα-μήνυμα από την Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Που δεν χειραγωγείται και δεν εκβιάζεται από επιθέσεις λάσπης κομματικών εντύπων. Μία Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη που δεν επιτρέπει σε κανένα να της υπαγορεύσει αποφάσεις.

Η Νέα Δημοκρατία προειδοποιούσε τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Επικρατείας από την πρώτη στιγμή. Ότι ο νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες που έφεραν στη Βουλή είναι μνημείο αντισυνταγματικότητας.

Και αποκλειστικός και μοναδικός αρμόδιος για τη χορήγηση και τον αριθμό των αδειών είναι κατά το Σύνταγμα η Ανεξάρτητη Αρχή του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου.

Προτίμησαν, τον ολισθηρό δρόμο των ύβρεων και των εκβιασμών.

Και τώρα είναι υπόλογοι και απολογούμενοι.

Η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης εμπεδώνει το αίσθημα ασφάλειας και δικαίου στους πολίτες

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Η διαφορά του πραγματικού Ηγέτη από τους Διαχειριστές της Εξουσίας.
Μανώλης Κεφαλογιάννης στο ΣΚΑΙ TV

 

 

Α). Η Δικαιοσύνη πρέπει να εμπεδώνει το αίσθημα Ασφάλειας και Δικαίου στους πολίτες. Αυτό πρέπει να το δείχνουν έμπρακτα οι πραγματικοί ηγέτες.

Οι πρόεδροι των τριών Ανωτάτων Δικαστηρίων αδίκησαν τους εαυτούς τους με τις δηλώσεις τους μετά την επίσκεψή τους στο Μέγαρο Μαξίμου.

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, από τη Θεσσαλονίκη που υπαγόρευσε αποφάσεις της Δικαιοσύνης, ηταν κατώτερες του θεσμικού του ρόλου.

Η στάση της ηγεσίας της δικαιοσύνης προβλημάτισε. Είχε αρνητικό αντίκτυπο. Δεν είναι αντικείμενο μίας τέτοιας συνάντησης τα οικονομικά των δικαστών. Μόνες αρμόδιες για το θέμα είναι οι ενώσεις των δικαστών. Τα άλλα «μυρίζουν με συναλλαγή».

Δημιουργούν επίσης έντονο προβληματισμό και ανησυχία οι δηλώσεις του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας... Ότι δηλαδή καθήκον του ΣτΕ είναι να πιάνει τον σφυγμό της κοινωνίας. Μία δήλωση που κινείται στα όρια θεσμικού ατοπήματος. Αποστολή της Δικαιοσύνης δεν είναι να αφουγκράζεται την κοινή γνώμη. Το Κράτος Δικαίου υπάρχει για όλους. Και για τους πολλούς και για τους λίγους.

Β). Ας δούμε, όμως, τρία άλλα φωτεινά παραδείγματα από το παρελθόν.

• Ο Μιχαήλ Στασινόπουλος πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας το 1969 ακύρωσε, παρά τις προκλητικές πιέσεις και απειλές των δικτατόρων και προσωπικά του δικτάτορα Παπαδόπουλου, τις απολύσεις των δικαστικών λειτουργών.

Η συνέχεια είναι λίγο ως πολύ γνωστή: μετά την έκδοση των ιστορικών αυτών αποφάσεων, οι οποίες εκτός από νομικό μνημείο συνιστούν και κορυφαία πράξη αντίστασης κατά της δικτατορίας, ο Μιχαήλ Στασινόπουλος απολύθηκε από τη θέση του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας και τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό.

• Το 1929 στην εναρκτήρια συνεδρίαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ο Ελευθέριος Βενιζέλος απευθυνόμενος προς τους δικαστές τους κάλεσε να ακυρώνουν τις άδικες πράξεις και της δικής του κυβέρνησης.

Και τους τόνισε: «Σας βεβαιώ ότι θα έλθω προσωπικώς να συγχαρώ και να σφίξω το χέρι του προέδρου και των μελών του συμβουλίου της επικρατείας, διότι υπενθύ­μισαν εις την κυβέρνησιν ότι δεν έχει το δικαίωμα να παρανομή»

• Ένα χρόνο πριν ο τότε πρόεδρος του Αρείου Πάγου Αντώνιος Ζηλήμων, αν και στενός φίλος του Ελευθερίου Βενιζέλου δεν τον επισκέφθηκε όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του. Σε σχετική ερώτηση γιατί δεν επισκέφθηκε τον πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου απάντησε: «Πείτε παρακαλώ στον κύριο Πρωθυπουργό, ότι ο πρόεδρος του ΑΠ από της ογδόης πρωϊνής μέχρι της τρίτης απογευματινής βρίσκεται στο γραφείο του εργαζόμενος. Θα θεωρήσει μεγάλη τιμή αν ο Πρωθυπουργός τον επισκεφθεί.»

Αυτό όφειλε να κάνει και ο κ. Τσίπρας.

Να επισκεφτεί την ηγεσία της Δικαιοσύνης στην έδρα του αρχαιότερου εκ τριών προέδρου.

Μία κίνηση θεσμικής σημειολογίας. Για το σαφή διαχωρισμό των εξουσιών.

Για την Ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης!

 

Συνένετευξη Μανώλη Κεφαλογιάννη στον Σπύρο Γκουτζάνη για το Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων

foto MK

Συνένετευξη Μανώλη Κεφαλογιάννη στον Σπύρο Γκουτζάνη για το Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Πώς είδατε την αντιπαράθεση των πολιτικών αρχηγών στην Βουλή την εβδομάδα που πέρασε;

Το χιλιοπαιγμένο έργο «διαφθορά και διαπλοκή». Ηταν όμως τόχος η καταπολέμηση της διαφθοράς και της διαπλοκής; Ασφαλώς όχι. Στόχος, ο διαρκής αποπροσανατολισμός της ελληνικής κοινωνίας. Από τα προβλήματα που του συσσώρευσε και του συσσωρεύει η επικίνδυνη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Ωστόσο ο πρωθυπουργός απηύθηνε κάποια ερωτήματα -που είχαν και προσωπική διάσταση-, τα οποία έμειναν αναπάντητα.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας απάντησε σε όλα, αλλά ήταν και ο μόνος που παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις για την Διαφάνεια.

Προτάσεις που έχουν στόχο την ενδυνάμωση και την ενεργοποίηση της Πολιτείας, της δικαστικής εξουσίας, των πολιτών, των μη κυβερνητικών οργανώσεων και των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε ένα κοινό μέτωπο κατά της διαφθοράς και στην απαίτηση για διαφάνεια και λογοδοσία στην άσκηση δημόσιας εξουσίας.

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν απάντησε για τη Νέα Διαπλοκή, τις Άδειες των Καναλιών, τις off shore στην "Αυγή", τις παρεμβάσεις στην Δικαιοσύνη.

Το χρέος της ΝΔ είναι ένα ερώτημα. Το ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι νέος αρχηγός δεν απαλλάσσει τη ΝΔ, το κόμμα έχει συνέχεια, ή μήπως όχι;

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας στην τοποθέτησή του στη Βουλή ήταν ξεκάθαρος και κατηγορηματικός. Η Νέα Δημοκρατία θα αποπληρώσει όλες τις οφειλές της. Και προχώρησε και παρακάτω σημειώνοντας ότι όλη η κρατική επιχορήγηση που θα λαμβάνει πλέον η Νέα Δημοκρατία θα πηγαίνει αποκλειστικά στην αποπληρωμή των χρεών που έχει λάβει.

Μετά και την συζήτηση στην Βουλή την εβδομάδα που μας πέρασε, τι περιθώριο συνεννόησης υπάρχει μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων;

Με την ερώτησή σας μου δίνεται την ευκαιρία να σας ενημερώσω ότι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε όλα τα θέματα εθνικού ενδιαφέροντος υπάρχει όχι μόνο συναίνεση μεταξύ των Ελλήνων ευρωβουλευτών του δημοκρατικού τόξου αλλά και συνεργασία.

Αντίθετα, ο πρωθυπουργός ο κύριος εκφραστής της κομματικής γραμμής του ΣΥΡΙΖΑ σε κάθε ομιλία του είτε αυτή γίνεται σε στενό κομματικό ακροατήριο είτε στη Βουλή ενώπιον όλων των Ελλήνων ακολουθεί και συντηρεί έναν ακραίο διχαστικό λόγο. Σας θυμίζω κάποιες από τις ρήσεις του, «ή εμείς ή αυτοί», «ή τους τελειώνουμε ή μας τελειώνουν».

Διχάζει όταν αυτοδηλώνεται σαν ο μόνος γνήσιος εκφραστής του ελληνικού λαού και κατηγορεί τους πολιτικούς του αντιπάλους σαν εκπροσώπους των δανειστών.

Διχάζει όταν πυροδοτεί κοινωνικούς αυτοματισμούς βάζοντας τη μία κοινωνική ή επαγγελματική ομάδα απέναντι στην άλλη για μικροκομματικά οφέλη.

Άρα το ερώτημα αυτό σας παρακαλώ να το απευθύνεται στον Αλέξη Τσίπρα.

Μπορεί όμως να υπάρξει έξοδος από την κρίση δίχως μία μεγάλη συνεννόηση, και δεν εννοώ συγκυβέρνηση ή οικουμενική, αλλά συναίνεση σε κάποια βασικά ζητήματα;

Η συγκυβέρνηση του ακραίου Λαϊκισμού οφείλει μία μεγάλη και ειλικρινή συγνώμη από τον ελληνικό λαό. Για τα τεράστια ψέματα που είπε. Νομίζω πια όλοι τα ξέρουν, τα έχουν βιώσει γιατί τα έχουν πληρώσει. Δυσβάστακτους φόρους έμμεσους και άμεσους και υπέρμετρα αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές. Περικοπές κύριων και επικουρικών συντάξεων. Κλείσιμο τραπεζών. Περιορισμός στην κίνηση κεφαλαίων.

Οφείλει μία συγνώμη γιατί με τη «σκληρή διαπραγμάτευση που θα άλλαζε και την Ελλάδα και την Ευρώπη» η αυταπάτη κόστισε στην ελληνική οικονομία μέσα σε έξι μήνες περίπου 90 δις ευρώ. Και την κράτησε ακίνητη και δεμένη στο σφιχταγκάλιασμα της ύφεσης.

Σήμερα, όλοι πια το παραδέχονται. Φίλοι και αντίπαλοι. Ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν διέκοπτε βίαια την πορεία της κυβέρνησης Σαμαρά με πρόσχημα την προεδρική εκλογή. Η χώρα θα είχε βγει από τα μνημόνια και την κρίση και θα πορευόταν με ασφάλεια στην Ανάπτυξη.

Αυτή η ειλικρινής συγνώμη θα είναι το πρώτο βήμα για να προχωρήσουμε. Να συμφωνήσουμε στα βασικά για τη χώρα. Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, Ελεύθερη Οικονομία, Ευρωπαϊκός Προσανατολισμός. Με αυτά παρακαταθήκη μπορούμε να οδηγήσουμε τη χώρα στην επόμενη μέρα.

Επιμένετε στο αίτημα για εκλογές. Βλέπετε να γίνονται σύντομα, ας πούμε μέσα στο 2017;

Η ελληνική κοινωνία είναι η επισπεύδουσα. Σας θυμίζω τα ποιοτικά στοιχεία όλων των δημοσκοπήσεων που έχουν δημοσιευθεί τον τελευταίο καιρό. Μηδέ της δημοσκόπησης που δημοσιεύτηκε στην κομματική "Αυγή". Το 90% των συμμετεχόντων στο ερώτημα για την αποδοχή ή μη της κυβέρνησης απαντούν αβίαστα ότι δεν την αποδέχονται. Πιστεύουν ότι η παραμονή της στην εξουσία είναι ζημιογόνα για τη χώρα. Αλλά ακόμη και αν δεν υπήρχαν οι δημοσκοπήσεις όλοι εμείς που κινούμαστε μέσα στον κόσμο πιάνουμε το σφυγμό του.

Ευτυχώς, το «λάδι στο καντήλι» της κυβέρνησης Τσίπρα τελειώνει γρήγορα. Και η χώρα πολύ σύντομα θα οδηγηθεί σε εκλογές. Εκλογές που θα δώσουν ένα τελειωτικό χτύπημα στο Λαϊκισμό και στους Λαϊκιστές. Που θα αναδείξουν τη Νέα Δημοκρατία κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη πρωθυπουργό. Για να ξεκινήσει το δύσκολο έργο της ανόρθωσης της χώρας.

Εάν γίνετε κυβέρνηση γιατί νομίζετε ότι θα διαχειριστείτε με καλύτερο τρόπο μία πολύ δύσκολη κατάσταση στην οικονομία και στην κοινωνία;

Η ελληνική κοινωνία στο τέλος του 2014 ήταν κουρασμένη αλλά έβλεπε με πιο αισιόδοξη ματιά το μέλλον της. Οι πρώτες μειώσεις φόρων ήταν πια όχι υπόσχεση αλλά πραγματικότητα. Το ΦΠΑ στην εστίαση είχε πέσει δέκα μονάδες από το 23% στο 13%. Στον προϋπολογισμό του 2015 η κυβέρνηση Σαμαρά είχε εγγράψει και θα έκανε πράξη και άλλες μειώσεις. Στην εισφορά αλληλεγγύης, στον ΕΝΦΙΑ.

Σήμερα, αφού τον Ιανουάριο του 2015 παρασύρθηκε από τις σειρήνες του Λαϊκισμού είναι οργισμένη και απαισιόδοξη. Και απαιτεί μόνο αλήθειες. Αξιοπιστία από τους πολιτικούς και το πολιτικό σύστημα. Σχέση πραγματικής εμπιστοσύνης.

Και αυτή την εμπιστοσύνη οφείλει και πρέπει να αποκαταστήσει η Νέα Δημοκρατία. Γι΄ αυτό ο πρόεδρός της έχει δεσμευτεί απέναντι στον ελληνικό λαό σε μία Συμφωνία Αλήθειας. Και αυτή τη δέσμευση την τήρησε στο έπακρο με την ομιλία του στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Η έξοδος από την κρίση απαιτεί ένα εθνικό σχέδιο δράσης. Που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις. Μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Ιδιωτικοποιήσεις και επενδύσεις που θα παράξουν νέο πλούτο. Περιστολή δαπανών.

Όλα αυτά που δεν μπορεί να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Το αποδεικνύει κάθε μέρα. Από ιδεοληπτική αγκύλωση κρατισμού.

Πώς βλέπετε την εξέλιξη της υπόθεσης των τηλεοπτικών αδειών που έχει φθάσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρξει απόφαση για ακύρωση του διαγωνισμού; Τι συνέπειες θα έχει μία τέτοια εξέλιξη;

Επειδή βρισκόμαστε επιτέλους προ των πυλών της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας που θα κρίνει τη συνταγματικότητα του νόμου Παππά δεν θα ήθελα να αναφερθώ εκτενώς στο θέμα αυτό. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ανεξάρτητη Δικαιοσύνη, στους Έλληνες δικαστές. Η συντριπτική τους πλειοψηφία αποτελεί τους φυσικούς κληρονόμους του Μιχαήλ Στασινόπουλου. Του εμβληματικού προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας που έβαλε απέναντι στις βουλήσεις της δικτατορίας την τήρηση των νόμων. Και τιμωρήθηκε με κατ' οίκον περιορισμό.

Απλά, δύο προσωπικές επισημάνσεις. Πιστεύω ότι θα ήταν προς όφελος της διαφάνειας η τελεσίδικη απόφαση να είχε εκδοθεί πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού. Και εξακολουθώ να πιστεύω στην ανάγκη ύπαρξης των Ανεξάρτητων Αρχών με τις δικαιοδοσίες που έχουν όπως αυτές ορίζονται από το Σύνταγμα.

Η κυβέρνηση σας κατηγορεί ότι αναφέρεστε συνεχώς στην Δικαιοσύνη και ότι αυτό συνιστά προσπάθεια παρέμβασης στις υποθέσεις που διερευνά, με πρώτη την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών

«Φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης».

Πρώτη προσπάθεια παρέμβασης. Ο πρωθυπουργός στη συνέντευξη που παραχώρησε στα πλαίσια της ΔΕΘ μας δήλωσε ανερυθρίαστα ότι δεν υπάρχει ούτε μία πιθανότητα το Συμβούλιο της Επικρατείας να ακυρώσει το νόμο Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες ως αντισυνταγματικό.

Δεύτερη προσπάθεια παρέμβασης. Η πρόεδρος του Αρείου Πάγου εξερχόμενη του Μαξίμου μετά τη συνάντηση των προέδρων των Τριών Ανωτάτων Δικαστηρίων με τον πρωθυπουργό δήλωσε ότι συζητήθηκε το μισθολογικό των δικαστών και έλαβε τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι δεν θα υποστούν μειώσεις.

Για να καταλάβουμε. Η συνάντηση του πρωθυπουργού με την ηγεσία της Δικαιοσύνης εξαντλήθηκε σε συντεχνιακή συζήτηση. Γιατί δεν μπορεί να αποτελεί το μισθολογικό αντικείμενο συζήτησης μεταξύ τους. Αφορά τις ενώσεις των δικαστών. Όχι της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Που η στάση της προβληματίζει.

Τρίτη προσπάθεια παρέμβασης. Στην ίδια συνάντηση συζητήθηκε και η αύξηση του ορίου παραμονής των δικαστών. Κατά παράβαση του άρθρου 88 παρ. 5του Συντάγματος που σαφώς ορίζει ότι οι δικαστές αποχωρούν από την υπηρεσία τους όταν συμπληρώσουν το 65ο έτος, ενώ οι ανώτατοι δικαστές όταν συμπληρώσουν το 67ο έτος.

Σύμπτωση, ότι η πρόεδρος του Αρείου Πάγου συμπληρώνει το συντάξιμο όριο στις 30 Ιουνίου 2017.

Να σας θυμίσω και κάτι ακόμη. Ο πρωθυπουργός στο κλείσιμο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησής του το Φεβρουάριο του 2015 είχε κλείσει με στόμφο λέγοντας, «είμαστε κάθε λέξη του Συντάγματος». Πριν από αυτή την έκρηξη βερμπαλισμού ο πρωθυπουργός όφειλε να είχε διαβάσει το Σύνταγμα.

Με την εμπειρία σας του ευρωκοινοβουλίου, βλέπετε προοπτική ρύθμισης του ελληνικού χρέους μέχρι το τέλος του έτους όπως προσπαθεί η κυβέρνηση;

Μιλάμε φαντάζομαι για την ίδια κυβέρνηση που θα κούρευε το χρέος μονομερώς κατά 80%. Και ύστερα ήρθε η οδυνηρή πραγματικότητα. Και η κορυφή στην οποία στοχεύει είναι η υλοποίηση της απόφασης που είχε πάρει το Eurogroup το Νοέμβριο του 2012. Μία απόφαση για την οποία κατηγορούσε τουλάχιστον σαν προδοτική την τότε κυβέρνηση. Όλοι, επίσης θυμόμαστε τις άναρθρες κραυγές για το καταστροφικό PSI. Καλό θα ήταν να διαβάσουμε όλοι το προσχέδιο του προυπολογισμού που κατέθεσε πρόσφατα η κυβέρνηση. Στο κεφάλαιο «Δαπάνες εξυπηρέτησης χρέους» αναφέρει: «Οι δαπάνες για τόκους του χρέους της Κεντρικής Διοίκησης μετά το 2012 διαμορφώνονται στα επίπεδα των 5.500-6.000 εκ. ευρώ μειωμένες το 2013 κατά 50% σε σχέση με το 2012. Αντίστοιχες μειώσεις παρουσιάζουν και ως ποσοστό του ΑΕΠ. Η μείωση αυτή οφείλεται στη μείωση του ύψους του δημοσίου χρέους μετά την ανταλλαγή των ομολόγων (PSI) του Μαρτίου του 2012 και την επαναγορά του Δεκεμβρίου του 2012, τη μείωση των επιτοκίων των δανείων του μηχανισμού στήριξης και την αναβολή καταβολής τόκων για τα δάνεια που χορηγήθηκαν από το Ευρωπαικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας».

Για να έρθουμε λοιπόν στο ερώτημά σας. Το πρόβλημα του ελληνικού χρέους είναι ένα και μόνο. Η εξυπηρέτησή του. Και κυρίως μετά το 2022. Αυτό το πρόβλημα έλυνε η απόφαση του 2012. Που μιλούσε για επιμήκυνση καταβολής και πιθανή μείωση επιτοκίων. Και αυτή η ρύθμιση θα γίνει μετά το πέρας του υφιστάμενου προγράμματος το 2018.

Με δύο εκλογές στις μεγάλες χώρες της ΕΕ, πρώτα στην Γαλλία και μετά στην Γερμανία, τι περιθώριο έχει η Ελλάδα να πετύχει καλύτερες προϋποθέσεις διαχείρισης της κρίσης;

Η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει με γρήγορα βήματα στους τομείς των μεταρρυθμίσεων, των αποκρατικοποιήσεων και των επενδύσεων. Που θα παράξουν νέο πλούτο. Θα μειώσουν την ανεργία και θα την βοηθήσουν να αφήσει πίσω της την ύφεση και να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Αυτό θα την βοηθήσει να διαχειριστεί καλύτερα την κρίση. Ή μάλλον, θα την βγάλει από την κρίση.

Οι μεγαλοστομίες της σημερινής κυβέρνησης ότι θα αλλάξει την Ευρώπη ακόμη ηχούν στα αυτιά μας. Και αν κάποτε προκαλούσαν γέλιο τώρα γίνονται επικίνδυνες.

Συνολικότερα, το πρόγραμμα που υλοποιεί η κυβέρνηση και το οποίο έχουν επιβάλλει οι θεσμοί, νομίζετε ότι είναι βιώσιμο; Ότι εάν υποθέσουμε ότι εφαρμοστεί πλήρως θα δώσει λύση στο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας;

Οι θεσμοί έχουν επιβάλλει στόχους. Τα μέτρα που υλοποιούν αυτούς τους στόχους έχουν αποφασιστεί και ψηφιστεί από την κυβέρνηση. Έχω κάνει συγκεκριμένες ερωτήσεις προς τον Επίτροπο Οικονομικών κ. Πιέρ Μοσκοβισί για το αν οι θεσμοί επέβαλλαν την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στη νησιωτική Ελλάδα, την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του αγροτικού πετρελαίου με αυτό της κίνησης και την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί. Και οι τρεις απαντήσεις ίδιες. Όλα τα παραπάνω αποτελούν απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης. Και όσο θα παίρνει μέτρα με κατεύθυνση αύξησης φόρων, ασφαλιστικών εισφορών ασφαλώς το πρόγραμμα δεν θα βγει.

Σας το είπα ήδη. Απαιτείται αλλαγή. Μεταρρυθμίσει, αποκρατικοποιήσεις, επενδύσεις. Που θα μειώσουν την ανεργία και θα παράξουν νέο πλούτο. Απαιτείται μείωση φόρων, περιστολή δαπανών.

Αλλά η σημερινή κυβέρνηση είναι αλλεργική στις επενδύσεις και στις αποκρατικοποιήσεις. Τις υπονομεύει. Έχει μία και μόνη στρεβλή αντίληψη. Τον κρατισμό.

Σας βρίσκει σύμφωνο η φιλελεύθερη στροφή της ΝΔ υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη;

Η Νέα Δημοκρατία παραμένει σταθερά προσηλωμένη από την ίδρυσή της μεταξύ άλλων στην ελεύθερη οικονομία, στην πολιτική των ίσων ευκαιριών για όλους τους πολίτες, στην ανάγκη για ευημερία και ασφάλεια της ελληνικής κοινωνίας, στην προστασία των κοινωνικά αδυνάτων. Τα υπόλοιπα κόμματα στρέφονται προς την ιδεολογία μας.

Βλέπετε ενδεχόμενο ίδρυσης νέων κομμάτων στο κεντροδεξιό φάσμα;

Τα κόμματα ιδρύονται μέσα από την κοινωνία. Για να καλύψουν πραγματικές της ανάγκες. Με σαφές ιδεολογικοπολιτικό στίγμα. Όχι από προσωπικές φιλοδοξίες κάποιων επίδοξων προέδρων.

Πώς βλέπετε το δεύτερο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ που άρχισε την Πέμπτη;

Αφορά μόνο τις εσωκομματικές ισορροπίες των συνιστωσών και των τάσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Τη σειρά εκλογής τους στην Κεντρική Επιτροπή του.

Δεν αφορά την ελληνική κοινωνία. Δεν αφορά την πραγματική Πολιτική. Και ασφαλώς δεν θα είναι κανένας καταλύτης εξελίξεων σε Ελλάδα και Ευρώπη όπως με στόμφο μας δήλωσε ο γραμματέας του.

Σας ανησυχούν οι εξελίξεις στο προσφυγικό-μεταναστευτικό; Υπάρχει κίνδυνος επανάληψης των μαζικών ροών προς τα ελληνικά νησιά;

Η Τουρκία δυστυχώς συνεχίζει να βλέπει το τεράστιο πρόβλημα του προσφυγικού και μεταναστευτικού σαν τη χρυσή της ευκαιρία. Να ενταχθεί στην Ευρώπη χωρίς να έχει συμμορφωθεί με τις Αρχές και τις Αξίες της Ευρώπης. Να μετακινούνται χωρίς βίζα ελεύθερα οι Τούρκοι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς να έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα. Να λάβει χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ χωρίς να ικανοποιεί τις δεσμεύσεις που έχει πάρει με τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας τον περασμένο Μάρτιο. Και σαν μοχλό πίεσης χρησιμοποιεί την ανάσχεση ή μη των μεταναστευτικών ροών προς την Ευρώπη. Και αυτό ασφαλώς είναι ανησυχητικό για εμάς ως πρώτης χώρας εισόδου των προσφύγων και των μεταναστών στην Ευρώπη.

Σελίδα 10 από 91