Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Το πρώτο 8μηνο του 2019 έχουν επαναπροωθηθεί στην Τουρκία μόνο 89 μετανάστες»

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με ερώτηση του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά τη συμμόρφωση της Τουρκίας στην κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας γιατί σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο την Πέμπτη 547 άτομα έφθασαν ταυτόχρονα από τα μικρασιατικά παράλια στη Λέσβο ενώ όλο το πρώτο οκτάμηνο του 2019 επαναπροωθήθηκαν στην Τουρκία μόνο 89 μετανάστες.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Μέρες της μεταναστευτικής κρίσης του 2015 έζησε την περασμένη Πέμπτη η Λέσβος καθώς 13 βάρκες με μετανάστες έφθασαν ταυτόχρονα στην παραλία Σκάλα Συκαμιάς από την απέναντι μικρασιατική τουρκική ακτή του Μπεχράμ Καλέ. Συνολικά στην ακτή αποβιβάσθηκαν 547 άτομα.

Στο μεταξύ, οι συνθήκες στη Μόρια θεωρούνται πολύ δύσκολες. Χωρίς τους χθεσινούς αφιχθέντες, ο αριθμός των φιλοξενουμένων, εντός και εκτός του καταυλισμού, ξεπέρασε κατά πολύ το ιστορικό ρεκόρ των 9.200 ατόμων φτάνοντας τους 9641. Αυτό σημαίνει ότι μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς των προσφύγων και των αλλοδαπών που έφτασαν χθες στη Μόρια θα ζουν 10.188 άνθρωποι. Από αυτούς, οι 4,500 ζουν μέσα στις υποδομές του καταυλισμού που είναι για 3.000 άτομα και όλοι οι υπόλοιποι ζουν σε κατειλημμένα, τα περισσότερα, κτήματα γύρω από το ΚΥΤ, σε σκηνές ή άλλες πρόχειρες κατασκευές που έχουν στηθεί από τους ίδιους ή από μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο ΚΥΤ Μόριας η επαναπροώθηση μεταναστών στην Τουρκία που έχει συμφωνηθεί με την κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας παραμένει σχεδόν ανενεργή καθώς το πρώτο 8μηνο του 2019 έχουν επιστραφεί στην Τουρκία από τη Μόρια μόνο 89 μετανάστες με αποτέλεσμα η δομή της Μόριας να έχει ξεπεράσει τα όρια της.

Ερωτάται η Επιτροπή:

- Είναι σε γνώση της τα ανωτέρω;

- Σε τι μέτρα προτίθεται να προβεί ώστε να υπάρχει συμμόρφωση της Τουρκίας με την κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας για την επαναπροώθηση των μεταναστών που δεν δικαιούνται ασύλου και έχουν φθάσει ή θα φθάσουν στη Λέσβο στο μέλλον;»​

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Κρήτης».

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της μελέτης και της κατασκευής του ΒΟΑΚ. Ενός εμβληματικού και αναγκαίου έργου για την Κρήτη που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού και κυρίως θα ελαχιστοποιήσει τα συνεχή τροχαία ατυχήματα που έχουν ως τραγικό απολογισμό την απώλεια ή τους βαρύτατους τραυματισμούς εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων της περιφέρειας της Κρήτης παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ένα μεγάλο ζητούμενο. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) μήκους 313 χιλιομέτρων που μελετήθηκε και κατασκευάστηκε στις δεκαετίες του '60 και του '70 δεν καλύπτει σήμερα τόσο τις μεγάλες και διαρκώς αυξανόμενες ροές εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται και επιλέγουν το νησί για τις διακοπές τους ετησίως όσο και τις ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης για την ασφαλή μεταφορά τους αλλά και τη διακίνηση των τοπικών προϊόντων στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανάγκη κατασκευής ενός σύγχρονου κλειστού και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου καθίσταται επιτακτική λόγω και των συχνών θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στον υφιστάμενο δρόμο με τραγικό απολογισμό την απώλεια ή το βαρύ τραυματισμό πολλών κατοίκων ή επισκεπτών του νησιού.

Λόγω της αδιαφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης στην Ελλάδα ο ΒΟΑΚ σήμερα είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε μελέτες χάραξης ούτε περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο.

Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της Κρήτης με την κατασκευή και την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και του επαρχιακού δικτύου θα ενώσει και θα συνδέσει ολόκληρη την Κρήτη κυρίως με τις πύλες εισόδου (λιμάνια, αεροδρόμια) συμβάλλοντας δραστικά στην ανάπτυξη του νησιού και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης;

2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης;

3. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά ταμεία μπορούν να διατεθούν για έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα;»

Προστασία των παραγωγών ελαιολάδου και επιτραπέζιων ελιών από την ΕΕ ζητά ο Μανώλης Κεφαλογιάννης

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή την πρόθεση της κυβέρνησης Τραμπ στο πλαίσιο «αντιποίνων κατά της ΕΕ να επιβάλλει δασμούς εισαγωγής στο ελαιόλαδο και στις επιτραπέζιες ελιές για τα προϊόντα που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητώντας προστασία των παραγωγών που θα πληγούν καίρια από την ενέργεια αυτή.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Η κυβέρνηση Τραμπ στο πλαίσιο «αντιποίνων» κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης προετοιμάζεται να επιβάλλει υπέρογκους δασμούς εισαγωγής για το ευρωπαϊκό ελαιόλαδο και τις επιτραπέζιες ελιές παρόλο που οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν επάρκεια στα προϊόντα αυτά και δεν μπορεί η εγχώρια παραγωγή τους να ανταποκριθεί στις τρέχουσες ανάγκες καλύπτοντας μόνο το 5% της ζήτησης.

Μία τέτοια ενέργεια θα προκαλέσει μεγάλες αυξήσεις στην τιμή του εισαγόμενου ελαιολάδου και πιθανόν να ωθήσει πολλούς καταναλωτές στην επιλογή άλλων προϊόντων που δεν έχουν τις υγιεινές ιδιότητες του ελαιολάδου.

Μία επιβολή δασμών από πλευράς των ΗΠΑ θα πλήξει καίρια τους Ευρωπαίους παραγωγούς ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς που πραγματοποιούν εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής απειλώντας ακόμη και την οικονομική τους βιωσιμότητά.

Ερωτάται η Επιτροπή:

- Είναι σε γνώση της η ανωτέρω πρόθεση της κυβέρνησης Τραμπ;

- Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί για την προστασία των Ευρωπαίων παραγωγών ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς που πραγματοποιούν εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής;»

Σελίδα 10 από 169