Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Κρήτης».

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της μελέτης και της κατασκευής του ΒΟΑΚ. Ενός εμβληματικού και αναγκαίου έργου για την Κρήτη που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού και κυρίως θα ελαχιστοποιήσει τα συνεχή τροχαία ατυχήματα που έχουν ως τραγικό απολογισμό την απώλεια ή τους βαρύτατους τραυματισμούς εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων της περιφέρειας της Κρήτης παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ένα μεγάλο ζητούμενο. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) μήκους 313 χιλιομέτρων που μελετήθηκε και κατασκευάστηκε στις δεκαετίες του '60 και του '70 δεν καλύπτει σήμερα τόσο τις μεγάλες και διαρκώς αυξανόμενες ροές εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται και επιλέγουν το νησί για τις διακοπές τους ετησίως όσο και τις ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης για την ασφαλή μεταφορά τους αλλά και τη διακίνηση των τοπικών προϊόντων στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανάγκη κατασκευής ενός σύγχρονου κλειστού και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου καθίσταται επιτακτική λόγω και των συχνών θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στον υφιστάμενο δρόμο με τραγικό απολογισμό την απώλεια ή το βαρύ τραυματισμό πολλών κατοίκων ή επισκεπτών του νησιού.

Λόγω της αδιαφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης στην Ελλάδα ο ΒΟΑΚ σήμερα είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε μελέτες χάραξης ούτε περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο.

Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της Κρήτης με την κατασκευή και την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και του επαρχιακού δικτύου θα ενώσει και θα συνδέσει ολόκληρη την Κρήτη κυρίως με τις πύλες εισόδου (λιμάνια, αεροδρόμια) συμβάλλοντας δραστικά στην ανάπτυξη του νησιού και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης;

2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης;

3. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά ταμεία μπορούν να διατεθούν για έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα;»

Η κυβέρνηση επιβαρύνει το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον των Λινοπεραμάτων με την εκπρόθεσμη τροπολογία που κατέθεσε. Ερώτηση Μανώλη Κεφαλογιάννη στην ΕΕ

fotomkeppweb

 

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με κατεπείγουσα ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει το θέμα της εκπρόθεσμης τροπολογίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία θα εγκατασταθεί στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων αδιευκρίνιστος αριθμός νέων ρυπογόνων αεριοστροβίλων που θα επιβαρύνουν το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον της περιοχής. Μία απόφαση που έρχεται αφενός σε πλήρη αντίθεση με την εκπεφρασμένη αντίθεση των κατοίκων και αφετέρου με την απόφαση της Περιφέρειας Κρήτης και της ΠΕΔ Κρήτης για την μετεγκατάσταση των βιομηχανικών μονάδων της Κρήτης στην Κορακιά.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Επιβεβαιώνονται και μάλιστα με το χειρότερο τρόπο οι φόβοι των κατοίκων του Δήμου Μαλεβιζίου που βρίσκεται στην Κρήτη οι προθέσεις της κυβέρνησης να εγκαταστήσουν αδιευκρίνιστο προς το παρόν αριθμό νέων ρυπογόνων αεριοστροβίλων στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων. Με την τροπολογία που κατατέθηκε στην Ελληνική Βουλή από τον αρμόδιο υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας η ΔΕΗ δύναται να μεταφέρει, να εγκαθιστά και να λειτουργεί μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε υφιστάμενους λειτουργούντες σταθμούς παραγωγής της, εγκατεστημένους στη νήσο Κρήτη, προκειμένου να διασφαλίζεται η ενεργειακή επάρκεια του νησιού και να καλύπτονται έκτακτες ανάγκες. Κατά παρέκκλιση μάλιστα των υφιστάμενων διατάξεων, για εργασίες αποξήλωσης και εγκατάστασης των μεταφερόμενων μονάδων και του βοηθητικού εξοπλισμού αυτών, δεν απαιτείται οικοδομική άδεια και οι μονάδες θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες με την έναρξη εγκατάστασης τους. Επιπλέον ορίζεται ότι με παρούσα ρύθμιση τη κυβέρνησης χορηγείται άδεια εγκατάστασης και προσωρινής λειτουργίας διάρκειας έως δύο χρόνια στους σταθμούς στους οποίους θα εγκατασταθούν οι μονάδες.

Οι κάτοικοι και ο Δήμος έχουν εκφράσει εδώ και καιρό την πλήρη αντίθεσή τους στα σχεδιαζόμενα καθώς η περιοχή, που αποτελεί και πόλο έλξης τουριστών καθώς είναι η δεύτερη περιοχή σε αριθμό κλινών στην περιοχή του Ηρακλείου, έχει επιβαρυνθεί δυσβάστακτα τόσο από τη λειτουργία του ΑΗΣ Λινοπεραμάτων όσο και από τις εγκαταστάσεις πετρελαϊκών εταιρειών.

Μάλιστα ο σχεδιασμός με τον οποίο είναι σύμφωνοι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης είναι η πλήρης μετεγκατάσταση από τη συγκεκριμένη περιοχή όλων των ρυπογόνων εγκαταστάσεων σε άλλη περιοχή της Νήσου που έχει ήδη χωροθετηθεί.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

- Είναι σε γνώση της τα ανωτέρω;

- Ποια θέση λαμβάνει στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για πλήρη μετεγκατάσταση των ρυπογόνων εταιρειών με τη σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας Κρήτης που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα και αποτρέπουν τη μεγαλύτερη τουριστική αξιοποίηση μίας δυναμικής περιοχής;»​

 

Επαφές Μανώλη Κεφαλογιάννη με Ευρωπαίους αξιωματούχους για τις φυσικές καταστροφές στην Κρήτη

foto mk 2 web

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης για το θέμα αυτό θα έχει αύριο συνάντηση με κορυφαίους Ευρωπαίους αξιωματούχους στις Βρυξέλλες για την άμεση ενεργοποίηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση του προγράμματος για την αποκατάσταση των φυσικών καταστροφών που υπερψηφίστηκε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατόπιν εισήγησης του αρμόδιου Επίτροπου Χρήστου Στυλιανίδη.

Παράλληλα από χθες με κατεπείγουσα ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά την κοινοτική στήριξη για την αποκατάσταση των καταστροφικών ζημιών που προκλήθηκαν στην Κρήτη λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας και την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια καταστροφικά φαινόμενα με τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών και αντιπλημμυρικών έργων.

Για το θέμα αυτό θα έχει αύριο συνάντηση με κορυφαίους Ευρωπαίους αξιωματούχους στις Βρυξέλλες.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Η Κρήτη βίωσε μία ανεπανόρθωτη καταστροφή λόγω των πολύ έντονων καιρικών φαινομένων.

Οι εικόνες που αντικρίζει κανείς μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας που σημειώθηκαν στην Περιφέρεια της Κρήτης είναι συγκλονιστικές.

Μία απίστευτη κακοκαιρία που άφησε πίσω της τεράστια προβλήματα στις υποδομές του νησιού.

Σχεδόν σε όλο το μήκος του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης υπάρχουν κατολισθήσεις και καθιζήσεις του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα των πολιτών. Ρέματα και ποτάμια έχουν καταστρέψει γέφυρες και οδικές αρτηρίες.

Η αποκατάσταση των ζημιών στο οδικό δίκτυο, η δημιουργία αντιπλημμυρικών έργων και η πρόβλεψη για την κατασκευή των νέων υποδομών ώστε να είναι ανθεκτικές σε αντίστοιχα φαινόμενα είναι καίριας σημασίας για να μην θρηνήσουμε στο μέλλον άλλες ζωές και να περιορίσουμε τις καταστροφές σε δημόσιες και ιδιωτικές περιουσίες.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

- Μέσω ποιων κοινοτικών ταμείων μπορούν να αποκατασταθούν άμεσα ζημιές που προκλήθηκαν από τις έντονες βροχοπτώσεις;

- Έχει υποβληθεί από τις ελληνικές αρχές προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατάλογος με αντιπλημμυρικά έργα στην Κρήτη ώστε να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις από αντίστοιχα ακραία καιρικά φαινόμενα στο μέλλον;

Σελίδα 1 από 35