Κοινοτική χρηματοδότηση για τον τομέα της ελαιοκομίας που πλήττεται στην Κρήτη, ζητά με ερώτησή του ο Μανώλης Κεφαλογιάννης

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή το τεράστιο ζήτημα που έχει δημιουργηθεί στην Κρήτη με τους ελαιοπαραγωγούς ζητά με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την κοινοτική στήριξη και χρηματοδότηση.

Αναλυτικά η ερώτηση

«Η Kρήτη είναι η δεύτερη πιο σημαντική περιφέρεια στην Ελλάδα, για την παραγωγή ελαιολάδου, όπου περίπου το 1⁄4 της συνολικής έκτασης καλύπτεται από ελαιόδεντρα, τα οποία αποτελούν το 65% της γεωργικής γης του νησιού. Οι προβλέψεις για το 2019 είναι απογοητευτικές, με μεγάλες μειώσεις στην παραγωγή και υποβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου ελαιολάδου, λόγω του συνδυασμού αυξημένων προσβολών από δάκο και γλοισπόριο που διευκολύνονται από τις καιρικές συνθήκες.

Δεδομένου ότι:

-Ο συνδυασμός των παρασίτων αυξάνει τα επίπεδα οξύτητας, που σημαίνει επιπλέον αύξηση του κόστους για τον διαχωρισμό του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, απαραίτητο για την απόκτηση ΠΟΠ/ΠΓΕ προϊόντος.

-Το Ελληνικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης δεν περιλαμβάνει τη στήριξη των γεωργών για τη συμμετοχή σε συστήματα ασφάλισης με στόχο την υποστήριξη των παραγωγών για την αντιμετώπιση της παραγωγής και των απωλειών εισοδήματος από φυσικές καταστροφές.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Πώς σκοπεύει να στηρίξει τους ελαιοπαραγωγούς της Κρήτης σε αυτή τη δύσκολη περίοδο κρίσης, όσον αφορά την αντιμετώπιση αυτών των παρασίτων;

2. Σκοπεύει να διαθέσει ειδική χρηματοδότηση για τη στήριξη του τομέα της ελαιοκομίας και, εάν ναι, με ποιόν τρόπο;»

Κοινοτική βοήθεια για την αντιμετώπιση των καταστροφών στα θερμοκήπια τομάτας, ζητά με ερώτησή του ο Μανώλης Κεφαλογιάννης

MK 01

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή τις τεράστιες καταστροφές που έχουν προκληθεί στις θερμοκηπιακές καλλιέργειες τομάτας στην Κρήτη εξαιτίας του λεπιδόπτερου Tuta Absoluta ζητά με ερώτησή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ενεργοποίηση αντίστοιχης Εκτελεστικής Απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση κοινοτικής συνδρομής.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Σε απόγνωση βρίσκονται οι παραγωγοί ειδικά στην Κρήτη, από τις τεράστιες καταστροφές που έχουν προκληθεί στη θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας εξαιτίας του λεπιδόπτερου Tuta absoluta.

Με την Εκτελεστική Απόφαση της Επιτροπής 2011/868/ΕΕ , εγκρίθηκε η χορήγηση κοινοτικής συνδρομής από την ΕΕ για το 2011 με σκοπό την κάλυψη των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν από τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Κύπρο, τη Μάλτα, τις Κάτω Χώρες και την Πορτογαλία για την καταπολέμηση οργανισμών επιβλαβών για τα φυτά ή φυτικά προϊόντα. Μεταξύ των επιβλαβών οργανισμών περιλαμβάνονται και έντομα όπως το εν λόγω, Tuta absoluta της τομάτας.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Γιατί δεν έχει λάβει η Ελλάδα κοινοτική συνδρομή για την Tuta absoluta βάσει του προαναφερθέντος θεσμικού πλαισίου;

2. Υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία για τη συνδρομή που έχουν λάβει κράτη μέλη για την καταπολέμηση οργανισμών επιβλαβών για τα φυτά ή φυτικά προϊόντα;»​

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Κρήτης».

fotomk 3

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της μελέτης και της κατασκευής του ΒΟΑΚ. Ενός εμβληματικού και αναγκαίου έργου για την Κρήτη που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού και κυρίως θα ελαχιστοποιήσει τα συνεχή τροχαία ατυχήματα που έχουν ως τραγικό απολογισμό την απώλεια ή τους βαρύτατους τραυματισμούς εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων της περιφέρειας της Κρήτης παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ένα μεγάλο ζητούμενο. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) μήκους 313 χιλιομέτρων που μελετήθηκε και κατασκευάστηκε στις δεκαετίες του '60 και του '70 δεν καλύπτει σήμερα τόσο τις μεγάλες και διαρκώς αυξανόμενες ροές εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται και επιλέγουν το νησί για τις διακοπές τους ετησίως όσο και τις ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης για την ασφαλή μεταφορά τους αλλά και τη διακίνηση των τοπικών προϊόντων στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανάγκη κατασκευής ενός σύγχρονου κλειστού και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου καθίσταται επιτακτική λόγω και των συχνών θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στον υφιστάμενο δρόμο με τραγικό απολογισμό την απώλεια ή το βαρύ τραυματισμό πολλών κατοίκων ή επισκεπτών του νησιού.

Λόγω της αδιαφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης στην Ελλάδα ο ΒΟΑΚ σήμερα είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε μελέτες χάραξης ούτε περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο.

Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της Κρήτης με την κατασκευή και την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και του επαρχιακού δικτύου θα ενώσει και θα συνδέσει ολόκληρη την Κρήτη κυρίως με τις πύλες εισόδου (λιμάνια, αεροδρόμια) συμβάλλοντας δραστικά στην ανάπτυξη του νησιού και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης;

2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης;

3. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά ταμεία μπορούν να διατεθούν για έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα;»

Σελίδα 1 από 35