Παρέμβαση Μανώλη Κεφαλογιάννη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τους οικολογικούς κινδύνους στη Μεσόγειο από την υδρόλυση των χημικών της Συρίας (2)

MK
 

 

Μέτρα για να αποτραπούν πιθανές επιπτώσεις από την καταστροφή των χημικών όπλων της Συρίας με την μέθοδο της υδρόλυσης ζητά με παρέμβαση του στο Ευρωκοινοβούλιο ο Μανώλης Κεφαλογιάννης, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως ακολούθως:

Η καταστροφή 600 μετρικών τόνων χημικών όπλων και πρώτων υλών αυτών από το οπλοστάσιο της Συρίας με τη μέθοδο της υδρόλυσης πραγματοποιείται στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου δυτικά της Κρήτης.

Σύμφωνα με την επίσημη θέση αρμόδιων επιστημόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης, η μέθοδος της υδρόλυσης των χημικών όπλων θα παραγάγει μέσω των χημικών αντιδράσεων, και μεγάλες ποσότητες άλλων τοξικών ουσιών αλλά και νέα υγρά απόβλητα, μεταξύ άλλων.

Η είσοδος αυτών των ουσιών στο θαλάσσιο περιβάλλον θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στο θαλάσσιο οικοσύστημα με καταστροφικές συνέπειες για πολλά χρόνια. Επιπλέον, η κατανάλωση αλιευμάτων και η επαφή των ανθρώπων με τη θάλασσα της Μεσόγειου  θέτει σε άμεσο κίνδυνο δεκάδες εκατομμύρια κατοίκων και τουριστών.

Η Μεσόγειος είναι από τις πιο περιβαλλοντικά επιβαρυμένες  θάλασσες της Υδρογείου, αφού από το 1997 έως το 2007 δέχτηκε 321,000 τόνους πετρελαιοειδών. Επιπρόσθετα, βάσει ερευνών Ινστιτούτων Θαλάσσιων Ερευνών, η Μεσόγειος είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα οικοσυστήματα του πλανήτη, που επηρεάζεται από τις κλιματικές αλλαγές και δέχεται υψηλό ρυπαντικό φορτίο, καθιστώντας τα νερά της ακόμα πιο βλαβερά για την ανθρώπινη υγεία.

Τούτων δοθέντων και εν όψει της διακήρυξης Brundland (1987), της Συνθήκης UNCLOS, της Οδηγίας 2004/35 ΕΚ και της Συνθήκης SOLAS, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Ποιά είναι η θέση της για τα παραπάνω; Είναι ενήμερη για τους περιβαλλοντικούς κινδύνους που εγκυμονεί η μέθοδος της υδρόλυσης;

2. Τι μέτρα έχει πάρει για να αποτρέψει πιθανές επιπτώσεις της μεθόδου της υδρόλυσης στο θαλάσσιο περιβάλλον της Μεσογείου, καθώς και την δημόσια υγεία, τον τουρισμό και την αλιεία;

Παρέμβαση Μανώλη Κεφαλογιάννη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την κατασκευή έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ

kefalogiannis03 web

Την διάθεση πιστώσεων για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ ζήτησε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να προχωρήσει η ανάπτυξη της Κρήτης για την οποία απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ειδικά των οδικών αξόνων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ζήτησε να πληροφορηθεί τι προβλέπεται από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών για το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και πότε θα αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων και η εκτέλεση των έργων προκειμένου η Κρήτη μεταξύ των άλλων να σταματήσει να θρηνεί νεκρούς από τα πολλαπλά θανατηφόρα ατυχήματα που γίνονται στον ΒΟΑΚ ο οποίος είναι απόλυτα ανεπαρκής για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που γίνονται στο νησί.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης μήκους 313 χιλιομέτρων μελετήθηκε την δεκαετία του 1960 και ολοκληρώθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος του την δεκαετία του 1970 με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα μελέτης 90 χλμ/ώρα, Ήδη ο άξονας αυτός είναι απόλυτα ανεπαρκής για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο νησί, δεδομένων και των οχημάτων νέας τεχνολογίας που κινούνται πλέον σε αυτόν.

Η Κρήτη είναι μα από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιφέρειες της Ευρώπης, δεδομένου ότι η οικονομία της στηρίζεται από την αγροτική και τουριστική ανάπτυξη όσο και από την μεταποίηση. Για να συνεχισθει η ανάπτυξη της Κρήτης απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ειδικά των οδικών αξόνων

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η επιβράδυνση της ανάπτυξης της Κρήτης αλλά και τα πολλαπλά θανατηφόρα ατυχήματα (500 νεκροί από το έτος 2000)

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια  ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των  έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του βορειου οδικού άξονα Κρήτης?

2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών για το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και πότε θα αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων και η εκτέλεση των έργων?

Παρέμβαση Μανώλη Κεφαλογιάννη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την κατασκευή έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ (2)

kefalogiannis03 web

Την διάθεση πιστώσεων για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ ζήτησε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να προχωρήσει η ανάπτυξη της Κρήτης για την οποία απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ειδικά των οδικών αξόνων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ζήτησε να πληροφορηθεί τι προβλέπεται από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών για το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και πότε θα αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων και η εκτέλεση των έργων προκειμένου η Κρήτη μεταξύ των άλλων να σταματήσει να θρηνεί νεκρούς από τα πολλαπλά θανατηφόρα ατυχήματα που γίνονται στον ΒΟΑΚ ο οποίος είναι απόλυτα ανεπαρκής για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που γίνονται στο νησί.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης μήκους 313 χιλιομέτρων μελετήθηκε την δεκαετία του 1960 και ολοκληρώθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος του την δεκαετία του 1970 με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα μελέτης 90 χλμ/ώρα, Ήδη ο άξονας αυτός είναι απόλυτα ανεπαρκής για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο νησί, δεδομένων και των οχημάτων νέας τεχνολογίας που κινούνται πλέον σε αυτόν.

Η Κρήτη είναι μα από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιφέρειες της Ευρώπης, δεδομένου ότι η οικονομία της στηρίζεται από την αγροτική και τουριστική ανάπτυξη όσο και από την μεταποίηση. Για να συνεχισθει η ανάπτυξη της Κρήτης απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ειδικά των οδικών αξόνων

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η επιβράδυνση της ανάπτυξης της Κρήτης αλλά και τα πολλαπλά θανατηφόρα ατυχήματα (500 νεκροί από το έτος 2000)

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια  ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των  έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του βορειου οδικού άξονα Κρήτης?

2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών για το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και πότε θα αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων και η εκτέλεση των έργων?

Σελίδα 10 από 29