18/06/2010
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Επερώτηση Ν.Δ. για τον τουρισμό
Ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Μανωλης Κ.Κεφαλογιαννης ,αναπτύσσοντας τις Θέσεις του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κατα την συζήτηση Επερωτησης για τον Τουρισμό στην Βουλή των Ελλήνων, μεταξύ άλλων ανέφερε:
Ο Ελληνικος Τουρισμος αποτελει πραγματικα την «ατμομηχανη» της οικονομιας μας, με συμμετοχη 18% το ΑΕΠ, 9500 ξενοδοχεια (από τα οποια μονο 27 εχουν πιστοπιηση 1S0 14000 ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ), 45000 επιχειρησεις ενοικιαζομενων δωματιων, 830000 εργαζομενους και 14000000 τουριστες. Το κρατος εχει αφησει στη τυχη της τη τουριστικη βιομηχανια αδιαφορωντας για τα φυσικα συγκριτικα πλεονεκτηματα της Χωρας και αφηνοντας ανεξελεγκτους αυτούς που πιστευουν ότι οσο πιο ακριβα προσφερουμε υποβαθμισμενες τουριστικες υπηρεσιες, οι ξενοι θα μας προτιμουν για παντα.
Όπως από το 1990 εχει αποδειχθει οι τουριστες απαιτουν ποιοτητα, επαγγελματισμο, αισθητικη προστατευομενου φυσικου τοπιου, αρτιες υποδομες και ανταγωνιστικες τιμες.
Ειδικα για την Κρητη, το μεγαλυτερο τουριστικο προορισμο της Χωρας, όχι μονο δεν προωθουνται τα εργα υποδομων, που θα συνεβαλαν αποτελεσματικα στην προωθηση και αναβαθμιση του τουριστικου προϊοντος, αλλα ακυρωσατε ολα τα εργα που ειχε ξεκινησει η κυβερνηση της ΝΔ : Αεροδορμιο Καστελλιου, νεος ΑΗΣ Κορακιας Ηρακλειου Κρητης, αξιοποιηση χερσαιων εγκαταστασεων Λιμενος Ηρακλειου και κατασκευη Μαρινας Δερματα στο Ηρακλειο, όλα με αυτοχρηματοδοτηση που δεν θα στοιχιζαν ουτε ένα ευρω στην κρατικο προϋπολογισμό. Αμεσο αποτελεσμα ηταν η εγκαταλειψη του λιμενος Ηρακλείου ως προορισμου του κρουαζεροπλοιου ΑΙΝΤΑ, που μεταφρθηκε στην Τουρκια, με απωλεια των 50.000 τουριστών που μετεφέρε κάθε χρόνο το κρουαζερορόπλοιο αυτό, πραγμα που αποτελεί μεγάλο πλήγμα στην τοπική οικονομία και τον τουρισμό της Κρήτης γενικότερα
Χαρακτηριστικο της αδιαφοριας της κυβέρνησης για την προωθηση των επενδυτικων προγραμματων εργων υποδομης και τουρισμου είναι ότι στη Κρητη, οκτω μηνες μετα την αναληψη της εξουσιας από την κυβερνηση των επικοινωνιακων τεχνασματων δεν εχετε αποφασισε για την ιεραρχηση των υπηρεσιακων μοναδων που θα διαχειρισθουν το προγραμμα ΕΣΠΑ
Τα ελεγχομενα από τη κυβερνηση οργανα στην Κρητη εχουν προαναγγειλει τη ενταξη εργων 200 εκατομμυριων ευρω, που βρισκονται κυριολεκτικα στον αερα, επειδη δεν εχετε αποφασισει την εκδοση αποφασεων για τον ορισμο διαχειριστικων αρχων μεσω της Μοναδας Οργανωσης Διαχειρησης -ΜΟΔ και ουτε καν στον ορισμο επιτροπης παρακολουθησης του ΕΣΠΑ, αλλα και της ενδιαμεσης διαχειριστικης αρχης -ΕΔΑ της Περιφερειας Κρητης, αν και πιθανοτατα γνωριζετε ότι αυτή εχει ηδη συγκλιθει για τις 23-24 Ιουνιου 2010 στα Χανια Κρητης παρουσια των εκπροσωπων της Ευρωπαϊκης Ενωσης
Συνοπτικα τα προβλήματα του Τουρισμου είναι:
- Υψηλός βαθμός εποχικότητας που επιδρά στο κόστος και στην ποιότητα του τουριστικού προϊόντος.
- Χαμηλό ποιοτικό κέντρο βάρους του προϊόντος (καταλύματα, υπηρεσίες κ.ά.)
- Ελλιπείς μεταφορικές διασυνδέσεις στη χώρα και ιδιαίτερα στα νησιά.- Ελλιπείς δημόσιες υποδομές ιδίως στις πύλες εισόδου της χώρας.- Ελλιπείς υπηρεσίες από υποστηρικτικούς φορείς (προσωπικό αεροδρομίων κ.ά.)
- Δεν αξιοποιήθηκε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το μοναδικό φυσικό και πολιτιστικό πλούτο που διαθέτει η χώρα μας. Στο παρελθόν η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού ήταν ευκαιριακή.
- Ελλιπείς υποδομές και πληροφοριακές ενδείξεις (σήμανση).- Ανεπαρκείς συγκοινωνιακές διασυνδέσεις (πλοία και αεροπλάνα).
- Ελλείψεις σε βασικές υποδομές (ανεπάρκεια ηλεκτρικού ρεύματος και νερού, προβλήματα στη διαχείριση στερεών αποβλήτων και λυμάτων, μη ολοκληρωμένα συγκοινωνιακά έργα κ.ά.).
- Έλλειψη εγκαταστάσεων αποχέτευσης λυμάτων πούλμαν και σκαφών με αποτέλεσμα την απόρριψη τους κατά τρόπο ανεξέλεγκτο και οπουδήποτε σε νυχτερινές ώρες.
- Η περιφερειακή ανάπτυξη συνδέεται άμεσα με την προσβασιμότητα και τις συγκοινωνιακές υποδομές και υπηρεσίες και η χώρα μας παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις από περιοχή σε περιοχή.
Οι τουριστικοι φορεις της Κρητης σας εχουν προτεινει:
• Ίδρυση ενός ενιαίου ανεξάρτητου φορέα σε επίπεδο Κρήτης για την ανάπτυξη, διαχείριση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της μεγαλονήσου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού. Η ίδρυση αυτού του φορέα θεωρείται αναγκαίο περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο φορέας θα πρέπει να αναλάβει την προβολή της Κρήτης σαν ενιαίο προορισμό και όχι ανά νομούς (Destination Management Organisation).
• Λήψη μέτρων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου διότι η όξυνση της εποχικότητας τα τελευταία χρόνια αποτελεί ανασταλτική παράμετρο ανάπτυξης ενώ παράλληλα προκαλεί προβλήματα με σπουδαιότερο αυτό της υποαπασχόλησης των εργαζομένων στον τουρισμό.
• Αναβάθμιση των τουριστικών σπουδών με την ίδρυση Πανεπιστημιακής σχολής τουρισμού.
•Επαναδραστηριοποίηση της τουριστικής αστυνομίας.
• Μέχρι την κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο θα πρέπει το ήδη υπάρχων να αναβαθμισθεί ώστε να μπορέσει να προσφέρει σύγχρονες και «ανθρώπινες» παροχές υπηρεσιών.
• Μεγαλύτερη προώθηση και προβολή στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (οικολογικός, αγροτουρισμός, θρησκευτικός, αθλητικός, οινοτουρισμός, κλπ) οι οποίες προάγουν την αειφορία και καταπολεμούν την εποχικότητα.
• Αποκατάσταση του συστήματος ελέγχου και αδειοδότησης τουριστικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών
• Ο συντελεστής ΦΠΑ στις τουριστικές μονάδες θα πρέπει να μειωθεί στο επίπεδο των ανταγωνιστριών χωρών (στην Ισπανία πχ είναι στο 6%).
-Άμεσες ενέργειες προτεινονται σε πανελληνιο επιπεδο:
- Λήψη μέτρων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου (κρουαζιέρα, landing fees, εισιτήρια πλοίωνκ.ά.)
- Αξιοποίηση κάθε δυνατότητας επέκτασης της τουριστικής περιόδου και μέσω ειδικών μορφών τουρισμού π.χ. εκπαιδευτική ιστιοπλοΐα, καταδυτικός τουρισμός κ.ά.
- Επιχειρησιακό σχέδιο δράσεων για τον τουρισμό για κάθε περιφέρεια που θα αποτελεί την πυξίδα των παρεμβάσεων και ενεργειών των τοπικών φορέων.
- Διατήρηση με κρατική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών όσο και των αεροπορικών γραμμών που δεν παρουσιάζουν επιχειρησιακό ενδιαφέρον από πλευράς ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
- Προσδιορισμός και καταγραφή των θεματικών μορφών τουρισμού και προτεραιότητες ως προς ποιες θα αναπτυχθούν
Οι φορείς του τουρισμού είναι ενωμένοι και συνεργάζονται. Ζητουν από την πολιτεία να συνεργαστεί με τους ιδιωτικούς φορείς στο πεδίο του σχεδιασμού και υλοποίησης των παραπάνω προτάσεων και να υπάρξει ένας κεντρικός συντονισμός για τα θέματα τουρισμού.
Θα το πραξετε?
Ηράκλειο 18/6/2010
Από το Πολιτικό Γραφείο
Ο Ελληνικος Τουρισμος αποτελει πραγματικα την «ατμομηχανη» της οικονομιας μας, με συμμετοχη 18% το ΑΕΠ, 9500 ξενοδοχεια (από τα οποια μονο 27 εχουν πιστοπιηση 1S0 14000 ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ), 45000 επιχειρησεις ενοικιαζομενων δωματιων, 830000 εργαζομενους και 14000000 τουριστες. Το κρατος εχει αφησει στη τυχη της τη τουριστικη βιομηχανια αδιαφορωντας για τα φυσικα συγκριτικα πλεονεκτηματα της Χωρας και αφηνοντας ανεξελεγκτους αυτούς που πιστευουν ότι οσο πιο ακριβα προσφερουμε υποβαθμισμενες τουριστικες υπηρεσιες, οι ξενοι θα μας προτιμουν για παντα.
Όπως από το 1990 εχει αποδειχθει οι τουριστες απαιτουν ποιοτητα, επαγγελματισμο, αισθητικη προστατευομενου φυσικου τοπιου, αρτιες υποδομες και ανταγωνιστικες τιμες.
Ειδικα για την Κρητη, το μεγαλυτερο τουριστικο προορισμο της Χωρας, όχι μονο δεν προωθουνται τα εργα υποδομων, που θα συνεβαλαν αποτελεσματικα στην προωθηση και αναβαθμιση του τουριστικου προϊοντος, αλλα ακυρωσατε ολα τα εργα που ειχε ξεκινησει η κυβερνηση της ΝΔ : Αεροδορμιο Καστελλιου, νεος ΑΗΣ Κορακιας Ηρακλειου Κρητης, αξιοποιηση χερσαιων εγκαταστασεων Λιμενος Ηρακλειου και κατασκευη Μαρινας Δερματα στο Ηρακλειο, όλα με αυτοχρηματοδοτηση που δεν θα στοιχιζαν ουτε ένα ευρω στην κρατικο προϋπολογισμό. Αμεσο αποτελεσμα ηταν η εγκαταλειψη του λιμενος Ηρακλείου ως προορισμου του κρουαζεροπλοιου ΑΙΝΤΑ, που μεταφρθηκε στην Τουρκια, με απωλεια των 50.000 τουριστών που μετεφέρε κάθε χρόνο το κρουαζερορόπλοιο αυτό, πραγμα που αποτελεί μεγάλο πλήγμα στην τοπική οικονομία και τον τουρισμό της Κρήτης γενικότερα
Χαρακτηριστικο της αδιαφοριας της κυβέρνησης για την προωθηση των επενδυτικων προγραμματων εργων υποδομης και τουρισμου είναι ότι στη Κρητη, οκτω μηνες μετα την αναληψη της εξουσιας από την κυβερνηση των επικοινωνιακων τεχνασματων δεν εχετε αποφασισε για την ιεραρχηση των υπηρεσιακων μοναδων που θα διαχειρισθουν το προγραμμα ΕΣΠΑ
Τα ελεγχομενα από τη κυβερνηση οργανα στην Κρητη εχουν προαναγγειλει τη ενταξη εργων 200 εκατομμυριων ευρω, που βρισκονται κυριολεκτικα στον αερα, επειδη δεν εχετε αποφασισει την εκδοση αποφασεων για τον ορισμο διαχειριστικων αρχων μεσω της Μοναδας Οργανωσης Διαχειρησης -ΜΟΔ και ουτε καν στον ορισμο επιτροπης παρακολουθησης του ΕΣΠΑ, αλλα και της ενδιαμεσης διαχειριστικης αρχης -ΕΔΑ της Περιφερειας Κρητης, αν και πιθανοτατα γνωριζετε ότι αυτή εχει ηδη συγκλιθει για τις 23-24 Ιουνιου 2010 στα Χανια Κρητης παρουσια των εκπροσωπων της Ευρωπαϊκης Ενωσης
Συνοπτικα τα προβλήματα του Τουρισμου είναι:
- Υψηλός βαθμός εποχικότητας που επιδρά στο κόστος και στην ποιότητα του τουριστικού προϊόντος.
- Χαμηλό ποιοτικό κέντρο βάρους του προϊόντος (καταλύματα, υπηρεσίες κ.ά.)
- Ελλιπείς μεταφορικές διασυνδέσεις στη χώρα και ιδιαίτερα στα νησιά.- Ελλιπείς δημόσιες υποδομές ιδίως στις πύλες εισόδου της χώρας.- Ελλιπείς υπηρεσίες από υποστηρικτικούς φορείς (προσωπικό αεροδρομίων κ.ά.)
- Δεν αξιοποιήθηκε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το μοναδικό φυσικό και πολιτιστικό πλούτο που διαθέτει η χώρα μας. Στο παρελθόν η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού ήταν ευκαιριακή.
- Ελλιπείς υποδομές και πληροφοριακές ενδείξεις (σήμανση).- Ανεπαρκείς συγκοινωνιακές διασυνδέσεις (πλοία και αεροπλάνα).
- Ελλείψεις σε βασικές υποδομές (ανεπάρκεια ηλεκτρικού ρεύματος και νερού, προβλήματα στη διαχείριση στερεών αποβλήτων και λυμάτων, μη ολοκληρωμένα συγκοινωνιακά έργα κ.ά.).
- Έλλειψη εγκαταστάσεων αποχέτευσης λυμάτων πούλμαν και σκαφών με αποτέλεσμα την απόρριψη τους κατά τρόπο ανεξέλεγκτο και οπουδήποτε σε νυχτερινές ώρες.
- Η περιφερειακή ανάπτυξη συνδέεται άμεσα με την προσβασιμότητα και τις συγκοινωνιακές υποδομές και υπηρεσίες και η χώρα μας παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις από περιοχή σε περιοχή.
Οι τουριστικοι φορεις της Κρητης σας εχουν προτεινει:
• Ίδρυση ενός ενιαίου ανεξάρτητου φορέα σε επίπεδο Κρήτης για την ανάπτυξη, διαχείριση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της μεγαλονήσου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού. Η ίδρυση αυτού του φορέα θεωρείται αναγκαίο περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο φορέας θα πρέπει να αναλάβει την προβολή της Κρήτης σαν ενιαίο προορισμό και όχι ανά νομούς (Destination Management Organisation).
• Λήψη μέτρων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου διότι η όξυνση της εποχικότητας τα τελευταία χρόνια αποτελεί ανασταλτική παράμετρο ανάπτυξης ενώ παράλληλα προκαλεί προβλήματα με σπουδαιότερο αυτό της υποαπασχόλησης των εργαζομένων στον τουρισμό.
• Αναβάθμιση των τουριστικών σπουδών με την ίδρυση Πανεπιστημιακής σχολής τουρισμού.
•Επαναδραστηριοποίηση της τουριστικής αστυνομίας.
• Μέχρι την κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο θα πρέπει το ήδη υπάρχων να αναβαθμισθεί ώστε να μπορέσει να προσφέρει σύγχρονες και «ανθρώπινες» παροχές υπηρεσιών.
• Μεγαλύτερη προώθηση και προβολή στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (οικολογικός, αγροτουρισμός, θρησκευτικός, αθλητικός, οινοτουρισμός, κλπ) οι οποίες προάγουν την αειφορία και καταπολεμούν την εποχικότητα.
• Αποκατάσταση του συστήματος ελέγχου και αδειοδότησης τουριστικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών
• Ο συντελεστής ΦΠΑ στις τουριστικές μονάδες θα πρέπει να μειωθεί στο επίπεδο των ανταγωνιστριών χωρών (στην Ισπανία πχ είναι στο 6%).
-Άμεσες ενέργειες προτεινονται σε πανελληνιο επιπεδο:
- Λήψη μέτρων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου (κρουαζιέρα, landing fees, εισιτήρια πλοίωνκ.ά.)
- Αξιοποίηση κάθε δυνατότητας επέκτασης της τουριστικής περιόδου και μέσω ειδικών μορφών τουρισμού π.χ. εκπαιδευτική ιστιοπλοΐα, καταδυτικός τουρισμός κ.ά.
- Επιχειρησιακό σχέδιο δράσεων για τον τουρισμό για κάθε περιφέρεια που θα αποτελεί την πυξίδα των παρεμβάσεων και ενεργειών των τοπικών φορέων.
- Διατήρηση με κρατική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών όσο και των αεροπορικών γραμμών που δεν παρουσιάζουν επιχειρησιακό ενδιαφέρον από πλευράς ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
- Προσδιορισμός και καταγραφή των θεματικών μορφών τουρισμού και προτεραιότητες ως προς ποιες θα αναπτυχθούν
Οι φορείς του τουρισμού είναι ενωμένοι και συνεργάζονται. Ζητουν από την πολιτεία να συνεργαστεί με τους ιδιωτικούς φορείς στο πεδίο του σχεδιασμού και υλοποίησης των παραπάνω προτάσεων και να υπάρξει ένας κεντρικός συντονισμός για τα θέματα τουρισμού.
Θα το πραξετε?
Ηράκλειο 18/6/2010
Από το Πολιτικό Γραφείο