Αρχική
/
Νέα
/
Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες
/
Ενημερώθηκαν για τα μεγάλα έργα υποδομής στην Κρήτη.. από την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ
10/08/2011
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Ενημερώθηκαν για τα μεγάλα έργα υποδομής στην Κρήτη.. από την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ
Για τα έργα οδοποιίας που υλοποιούνται στην Κρήτη ενημερώθηκαν από κοινού ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας & Βουλευτής Ηρακλείου Μανώλης Κεφαλογιάννης και ο υπεύθυνος του Τομέα Δημοσίων Έργων Σταύρος Καλογιάννης στη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ) με θέμα τα μεγάλα έργα υποδομής στην Κρήτη. Ειδικότερα, ενημερώθηκαν από το Διευθυντή της ΕΥΔΕ κ. Αγαπάκη για τα έργα των οδικών αξόνων Κρήτης (Βόρειο και Νότιο), για το φράγμα Αποσελέμη και τα συνοδά του έργα (δίκτυο αγωγών, διυλιστήριο, κ.α).
Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι κύριοι Κεφαλογιάννης και Καλογιάννης ανέφεραν: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δημόσια έργα στην Κρήτη είναι πολλά και σύνθετα. Δυστυχώς η ολιγωρία και οι καθυστερήσεις στη λήψη των αναγκαίων αποφάσεων, σε συνδυασμό με την έλλειψη χρηματοδότησης, έχουν οδηγήσει τα έργα σε τέλμα. Ειδικότερα: · Η εταιρεία «Υποδομές Κρήτης Α.Ε.» την οποία τόσες φορές εξήγγειλε προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ και η οποία θα αναλάμβανε να υλοποιήσει όλα τα έργα υποδομής στη Κρήτη μόλις τώρα συστάθηκε και δεν έχει ακόμη λειτουργήσει! Εκτιμάται δε ότι μέχρι το τέλος του έτους πολύ δύσκολα θα έχει αναλάβει ενεργό ρόλο. · Από το μεγάλο πακέτο μελετών που είχαν ανατεθεί από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, τη διετία 2007-2009, πολλές είναι αυτές που βρίσκονται «κολλημένες» στην αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ προκειμένου να αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά. Πρέπει η σχετική διαδικασία να επιταχυνθεί αμέσως. · Η υπο-χρηματοδότηση τόσο του Βόρειου όσο και του Νότιου Οδικού Άξονα καθυστερεί την αποπεράτωση των έργων δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα, τα οποία οξύνονται ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όταν η τουριστική κίνηση είναι πολύ αυξημένη. Παρά το γεγονός ότι οι δύο άξονες είναι ενταγμένοι στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα υπάρχουν ακόμα τμήματα συνολικού μήκους 90 χλμ για τα οποία δεν έχουν καν ανατεθεί οι μελέτες. · Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει όμως τόσο η συντήρηση όσο και η οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ. Είναι άλλωστε πολύ ενδεικτική η σχετική επιστολή που απέστειλαν πρόσφατα όλα τα Επιμελητήρια της Κρήτης στον Πρωθυπουργό. Προτείνουμε να επικαιροποιηθεί αμέσως η παλιά μελέτη οδικής ασφάλειας και να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα. · Σε ό,τι αφορά την ύδρευση Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου από το φράγμα Αποσελέμη, πρέπει να επιταχυνθούν οι εργασίες ώστε τα έργα να καταστούν λειτουργικά εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Αυτονόητο είναι ότι πρέπει επιτέλους το Υπουργείο Υποδομών να ασχοληθεί και με το θέμα του προσωπικού της αρμόδιας ΕΥΔΕ, καθώς οι συμβάσεις σχεδόν του συνόλου των στελεχών της λήγουν εντός ενός μηνός. · Τέλος, για το αεροδρόμιο Καστελίου δεν πρέπει να υπάρξει άλλη καθυστέρηση. Το νέο διεθνές αεροδρόμιο με προϋπολογισμό 800 εκ. ευρώ, είχε δημοπρατηθεί το καλοκαίρι του 2009 από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Οι συνεχείς αναβολές της δημοπράτησης του από το ΥΠΟΜΕΔΙ κινδυνεύουν να ακυρώσουν το σπουδαίο αυτό έργο.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι κύριοι Κεφαλογιάννης και Καλογιάννης ανέφεραν: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δημόσια έργα στην Κρήτη είναι πολλά και σύνθετα. Δυστυχώς η ολιγωρία και οι καθυστερήσεις στη λήψη των αναγκαίων αποφάσεων, σε συνδυασμό με την έλλειψη χρηματοδότησης, έχουν οδηγήσει τα έργα σε τέλμα. Ειδικότερα: · Η εταιρεία «Υποδομές Κρήτης Α.Ε.» την οποία τόσες φορές εξήγγειλε προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ και η οποία θα αναλάμβανε να υλοποιήσει όλα τα έργα υποδομής στη Κρήτη μόλις τώρα συστάθηκε και δεν έχει ακόμη λειτουργήσει! Εκτιμάται δε ότι μέχρι το τέλος του έτους πολύ δύσκολα θα έχει αναλάβει ενεργό ρόλο. · Από το μεγάλο πακέτο μελετών που είχαν ανατεθεί από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, τη διετία 2007-2009, πολλές είναι αυτές που βρίσκονται «κολλημένες» στην αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ προκειμένου να αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά. Πρέπει η σχετική διαδικασία να επιταχυνθεί αμέσως. · Η υπο-χρηματοδότηση τόσο του Βόρειου όσο και του Νότιου Οδικού Άξονα καθυστερεί την αποπεράτωση των έργων δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα, τα οποία οξύνονται ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όταν η τουριστική κίνηση είναι πολύ αυξημένη. Παρά το γεγονός ότι οι δύο άξονες είναι ενταγμένοι στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα υπάρχουν ακόμα τμήματα συνολικού μήκους 90 χλμ για τα οποία δεν έχουν καν ανατεθεί οι μελέτες. · Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει όμως τόσο η συντήρηση όσο και η οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ. Είναι άλλωστε πολύ ενδεικτική η σχετική επιστολή που απέστειλαν πρόσφατα όλα τα Επιμελητήρια της Κρήτης στον Πρωθυπουργό. Προτείνουμε να επικαιροποιηθεί αμέσως η παλιά μελέτη οδικής ασφάλειας και να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα. · Σε ό,τι αφορά την ύδρευση Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου από το φράγμα Αποσελέμη, πρέπει να επιταχυνθούν οι εργασίες ώστε τα έργα να καταστούν λειτουργικά εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Αυτονόητο είναι ότι πρέπει επιτέλους το Υπουργείο Υποδομών να ασχοληθεί και με το θέμα του προσωπικού της αρμόδιας ΕΥΔΕ, καθώς οι συμβάσεις σχεδόν του συνόλου των στελεχών της λήγουν εντός ενός μηνός. · Τέλος, για το αεροδρόμιο Καστελίου δεν πρέπει να υπάρξει άλλη καθυστέρηση. Το νέο διεθνές αεροδρόμιο με προϋπολογισμό 800 εκ. ευρώ, είχε δημοπρατηθεί το καλοκαίρι του 2009 από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Οι συνεχείς αναβολές της δημοπράτησης του από το ΥΠΟΜΕΔΙ κινδυνεύουν να ακυρώσουν το σπουδαίο αυτό έργο.