Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει το ζήτημα της υπέρογκης αύξηση του κόστους μεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών σε θαλάσσιες διαδρομές όπως αυτές από την Κίνα και τις άλλε ασιατικές χώρες προς την Ευρώπη ζητά την άμεση παρέμβασή της. Μία αναίτια και αδικαιολόγητη αύξηση στο κόστος πρώτων υλών και εμπορευμάτων που δεν μπορούν να απορροφήσουν οι μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις και θα κληθούν τελικά να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές επιβαρύνοντας και άλλο το βιοτικό τους επίπεδο.
Αναλυτικά η ερώτηση:
«Το τελευταίο διάστημα, παρατηρείται εκτόξευση του κόστους μεταφοράς προϊόντων, ειδικά σε συγκεκριμένες βασικές θαλάσσιες διαδρομές, όπως αυτές από την Κίνα ή άλλες Ασιατικές χώρες προς την Ευρώπη.
Οι μεγάλες διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αποτέλεσμα της παύσης του παγκόσμιου εμπορίου που έφεραν τα πρώτα κύματα της πανδημίας το 2020, και η επακόλουθη αυξημένη ζήτηση για μεταφορές όταν οι οικονομίες επανεκκίνησαν, φαίνεται να δεκαπλασιάζουν σε πολλές περιπτώσεις, το μεταφορικό κόστος.
Οι πρώτες που επλήγησαν από τον αντίκτυπο αυτού του αθέμιτου ανταγωνισμού και των αυξήσεων των τιμών είναι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βιομηχανίες μικρής κλίμακας, οι οποίες εισάγουν μεγάλο αριθμό πρώτων υλών και εμπορευμάτων, από το εξωτερικό.
Αυτές οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να απορροφήσουν πάντοτε το σύνολο της ανατίμησης και αναγκάζονται να παρατείνουν τους χρόνους παράδοσης ή να εργάζονται με ζημία προκειμένου να μην μετακυλήσουν αυτές τις αυξήσεις τιμών στους καταναλωτές, πράγμα που δύσκολα στο τέλος θα αποφευχθεί.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
- Σκοπεύει να λάβει έκτακτα, απτά και άμεσα μέτρα για την καταπολέμηση της αύξησης του μεταφορικού κόστους;
- Σκοπεύει να αναπτύξει μια αποτελεσματική στρατηγική ως απάντηση στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ορισμένων ασιατικών χωρών;»