Αρχική
/
Νέα
/
Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες
/
Νομοθετικό πραξικόπημα ανατροπής αρχαιότητας και επετηρίδας στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη

21/07/2010
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Νομοθετικό πραξικόπημα ανατροπής αρχαιότητας και επετηρίδας στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη
Το Υπουργείο Eθνικής Αμύνης, με την προφανέστατα φωτογραφική διάταξη του άρθρου 9 παρ. 7 περ.α, του Σχεδίου Νόμου «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των Κυβερνητικών, Διοικητικών και Αυτοδιοικητικών Οργάνων στο Διαδίκτυο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και άλλες διατάξεις», η οποία διάταξη, κατα παραβαση του Συνταγματος και του Κανονισμου της Βουλης περιέχεται στο συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου, με το οποίο ουδεμία σχέση έχει, ανατρεπει την αρχαιοτητα και την επετηριδα της Στρατιωτικης Δικαιοσυνης
Σύμφωνα με την ως άνω διάταξη του άρθρου 9 παρ. 7 περ. α του ως άνω Σχεδίου Νόμου:
«Η παράγραφος 3 του άρθρου 42 του ν. 2304/1995 «Κύρωση Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων», όπως αυτή τροποιήθηκε και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η επιλογή του Προέδρου, του Εισαγγελέα και των Αντιπροέδρων του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου γίνεται με απόφαση του Κ.Υ.Σ.Ε.Α., το οποίο, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, επιλέγει για την κάλυψη των θέσεων αυτών μεταξύ όλων των υπηρετούντων Αναθεωρητών Β’ και Γ’. Οι Αναθεωρητές που επιλέγονται για την θέση του Προέδρου ή του Εισαγγελέα προάγονται σε Αναθεωρητές Α’ και οι Αναθεωρητές που επιλέγονται σε θέση Αντιπροέδρου προάγονται σε Αναθεωρητές Β’ με Προεδρικό Διάταγμα».
Μέχρι σήμερα, η τροποποιούμενη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 42 του ν. 2304/1995 «Κύρωση του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α’ 83/11.5.1995), όπως αυτή είχε τροποποιηθεί με το άρθρο 23 παρ. 1 του ν. 3036/2002 (ΦΕΚ Α’ 171/2002) είχε ως εξής:
«3. Η επιλογή του Προέδρου, του Εισαγγελέα και των Αντιπροέδρων του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου γίνεται με απόφαση του Κ.Υ.Σ.Ε.Α., το οποίο, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, επιλέγει τους μεν Πρόεδρο και Εισαγγελέα μεταξύ των Αναθεωρητών Β’, τους δε Αντιπροέδρους μεταξύ των Αναθεωρητών Γ’, που έχουν τα νόμιμα προσόντα. Οι Αναθεωρητές Β’, που επιλέγονται για την θέση του Προέδρου ή του Εισαγγελέα και οι Αναθεωρητές Γ’, που επιλέγονται σε θέση Αντιπροέδρου, προάγονται με Προεδρικό Διάταγμα σε Αναθεωρητές Α’ και Β’ αντίστοιχα».
Με την συγκεκριμένη τροποποίηση επέρχονται οι εξής κατ’ ουσίαν παράνομες τροποποιήσεις στην διαδικασία επιλογής Προέδρου και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου:
(1). Δίνεται η εξωφρενική δυνατότητα στο Κ.Υ.Σ.Ε.Α. και στον Υπουργό Εθνικής Αμύνης, να επιλέγουν ως Πρόεδρο και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου ακόμη και τον τελευταίο στην επετηρίδα Αναθεωρητή Γ’, ο οποίος, μάλιστα, θα μπορεί να έχει προαχθεί στον βαθμό αυτό μόλις την προηγουμένη ημέρα. Δηλαδή, στρατιωτικός λειτουργός με τον βαθμό του Στρατιωτικού Δικαστή Α’ (Συνταγματάρχης) θα μπορεί να προαχθεί μέσα σε 2 μόλις ημέρες, ως Πρόεδρος ή Εισαγγελέας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, στον βαθμό του Αναθεωρητή Α’ (Αντιστρατήγου)...!!!
(2). Καταργείται, κατά την επιλογή Προέδρου και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, η εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 43 παρ. β εδ. 1 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιηθείσα από το άρθρο 77 παρ. 1 του ν. 3421/2005, και σύμφωνα με την οποία αναγκαία προϋπόθεση για την προαγωγή δικαστικού λειτουργού σε ανώτερο βαθμό είναι και η συμπλήρωση του νόμιμου χρόνου παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό. Ο δε νόμιμος χρόνος για να προαχθεί Αναθεωρητής Γ’, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 46 παρ 5 του ιδίου Κώδικα, είναι 2 τουλάχιστον χρόνια υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό.
Όμως, με τον τρόπο αυτό, καταργείται η στρατιωτική ιεραρχία, χωρίς να τροποποιούνται αναλόγως και οι διατάξεις αυτές των άρθρων 43 παρ. β εδ. 1 και 46 παρ. 5 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων.
Επειδη
1.Η υπό ψήφιση τροποποίηση της ανωτέρω διατάξεως του άρθρου 42 παρ. 3 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων είναι προφανέστατα παράνομη, μεταξύ άλλων, και για τον εξής λόγο:
Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 43 παρ. 2 εδ 1 του Κανονισμού Οργανώσεως και Λειτουργίας των Στρατιωτικών Δικαστηρίων και του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, ο οποίος κυρώθηκε με το Π.Δ. 21/2002 (ΦΕΚ Α’ 12/25.1.2002):
«Στην αρμοδιότητα της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου υπάγονται, πέρα από τα θέματα που αναφέρονται στο άρθρο 11, οι διατάξεις του οποίου εφαρμόζονται αναλόγως, οι γνωμοδοτήσεις ή προτάσεις που αφορούν θέματα μείζονος σημασίας για την οργάνωση και λειτουργία του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων και την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης στον χώρο αυτό. Επίσης, η Ολομέλεια του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου εκφέρει γνώμη επί σχεδίων νόμων ή κανονισμών που αφορούν γενικά στα παραπάνω θέματα.»
2. Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 8 παρ. 2 εδ. 1 του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας Αναθεωρητικού Δικαστηρίου (ΦΕΚ Β’ 626/11.5.2005):
«Στην αρμοδιότητα της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου υπάγονται, πέρα από τα θέματα που αναφέρονται στο άρθρο 11 Π.Δ. 21/2002, οι διατάξεις του οποίου εφαρμόζονται αναλόγως, οι γνωμοδοτήσεις ή προτάσεις που αφορούν θέματα μείζονος σημασίας για την οργάνωση και λειτουργία του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων και την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης στον χώρο αυτό. Επίσης, η Ολομέλεια του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου εκφέρει γνώμη επί σχεδίων νόμων ή κανονισμών που αφορούν γενικά στα παραπάνω θέματα.»
3. Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 53 εδ. 2 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (αρμοδιότητα του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων): «Το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, επίσης, αποφασίζει, γνωμοδοτεί ή προτείνει και σε κάθε άλλη περίπτωση που ορίζεται από τον Νόμο».
4. Στην προκειμένη περίπτωση, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης αγνόησε προκλητικά τις ως άνω διατάξεις και δεν ζήτησε, όπως είχε υποχρέωση, την γνώμη ούτε της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, ούτε του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων, ως προς το συγκεκριμένο, προφανέστατα μείζονος σημασίας θέμα τόσο για την οργάνωση και λειτουργία του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και για την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων. Συνεπώς, η συγκεκριμένη διάταξη είναι προδήλως παράνομη και αποβαίνει ακυρωτέα ενώπιον του ΣτΕ.
Ερωτασθε ως υπουργοι της κυβερνησης «διαυγειας, πρασινης αναπτυξης και ηλεκτρονικης διακυβερνησης …ολων των Ελληνων» Γ.Α. Παπανδρεου, εαν θα εμμεινετε στη ψηφιση της ανωτερω φωτογραφικης και αντισυνταγματικης διαταξης ?
Αθηνα 5/7/2010
Ο ερωτών
Μανώλης Κ.Κεφαλογιάννης
Σύμφωνα με την ως άνω διάταξη του άρθρου 9 παρ. 7 περ. α του ως άνω Σχεδίου Νόμου:
«Η παράγραφος 3 του άρθρου 42 του ν. 2304/1995 «Κύρωση Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων», όπως αυτή τροποιήθηκε και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η επιλογή του Προέδρου, του Εισαγγελέα και των Αντιπροέδρων του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου γίνεται με απόφαση του Κ.Υ.Σ.Ε.Α., το οποίο, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, επιλέγει για την κάλυψη των θέσεων αυτών μεταξύ όλων των υπηρετούντων Αναθεωρητών Β’ και Γ’. Οι Αναθεωρητές που επιλέγονται για την θέση του Προέδρου ή του Εισαγγελέα προάγονται σε Αναθεωρητές Α’ και οι Αναθεωρητές που επιλέγονται σε θέση Αντιπροέδρου προάγονται σε Αναθεωρητές Β’ με Προεδρικό Διάταγμα».
Μέχρι σήμερα, η τροποποιούμενη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 42 του ν. 2304/1995 «Κύρωση του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α’ 83/11.5.1995), όπως αυτή είχε τροποποιηθεί με το άρθρο 23 παρ. 1 του ν. 3036/2002 (ΦΕΚ Α’ 171/2002) είχε ως εξής:
«3. Η επιλογή του Προέδρου, του Εισαγγελέα και των Αντιπροέδρων του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου γίνεται με απόφαση του Κ.Υ.Σ.Ε.Α., το οποίο, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, επιλέγει τους μεν Πρόεδρο και Εισαγγελέα μεταξύ των Αναθεωρητών Β’, τους δε Αντιπροέδρους μεταξύ των Αναθεωρητών Γ’, που έχουν τα νόμιμα προσόντα. Οι Αναθεωρητές Β’, που επιλέγονται για την θέση του Προέδρου ή του Εισαγγελέα και οι Αναθεωρητές Γ’, που επιλέγονται σε θέση Αντιπροέδρου, προάγονται με Προεδρικό Διάταγμα σε Αναθεωρητές Α’ και Β’ αντίστοιχα».
Με την συγκεκριμένη τροποποίηση επέρχονται οι εξής κατ’ ουσίαν παράνομες τροποποιήσεις στην διαδικασία επιλογής Προέδρου και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου:
(1). Δίνεται η εξωφρενική δυνατότητα στο Κ.Υ.Σ.Ε.Α. και στον Υπουργό Εθνικής Αμύνης, να επιλέγουν ως Πρόεδρο και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου ακόμη και τον τελευταίο στην επετηρίδα Αναθεωρητή Γ’, ο οποίος, μάλιστα, θα μπορεί να έχει προαχθεί στον βαθμό αυτό μόλις την προηγουμένη ημέρα. Δηλαδή, στρατιωτικός λειτουργός με τον βαθμό του Στρατιωτικού Δικαστή Α’ (Συνταγματάρχης) θα μπορεί να προαχθεί μέσα σε 2 μόλις ημέρες, ως Πρόεδρος ή Εισαγγελέας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, στον βαθμό του Αναθεωρητή Α’ (Αντιστρατήγου)...!!!
(2). Καταργείται, κατά την επιλογή Προέδρου και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, η εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 43 παρ. β εδ. 1 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιηθείσα από το άρθρο 77 παρ. 1 του ν. 3421/2005, και σύμφωνα με την οποία αναγκαία προϋπόθεση για την προαγωγή δικαστικού λειτουργού σε ανώτερο βαθμό είναι και η συμπλήρωση του νόμιμου χρόνου παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό. Ο δε νόμιμος χρόνος για να προαχθεί Αναθεωρητής Γ’, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 46 παρ 5 του ιδίου Κώδικα, είναι 2 τουλάχιστον χρόνια υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό.
Όμως, με τον τρόπο αυτό, καταργείται η στρατιωτική ιεραρχία, χωρίς να τροποποιούνται αναλόγως και οι διατάξεις αυτές των άρθρων 43 παρ. β εδ. 1 και 46 παρ. 5 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων.
Επειδη
1.Η υπό ψήφιση τροποποίηση της ανωτέρω διατάξεως του άρθρου 42 παρ. 3 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων είναι προφανέστατα παράνομη, μεταξύ άλλων, και για τον εξής λόγο:
Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 43 παρ. 2 εδ 1 του Κανονισμού Οργανώσεως και Λειτουργίας των Στρατιωτικών Δικαστηρίων και του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, ο οποίος κυρώθηκε με το Π.Δ. 21/2002 (ΦΕΚ Α’ 12/25.1.2002):
«Στην αρμοδιότητα της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου υπάγονται, πέρα από τα θέματα που αναφέρονται στο άρθρο 11, οι διατάξεις του οποίου εφαρμόζονται αναλόγως, οι γνωμοδοτήσεις ή προτάσεις που αφορούν θέματα μείζονος σημασίας για την οργάνωση και λειτουργία του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων και την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης στον χώρο αυτό. Επίσης, η Ολομέλεια του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου εκφέρει γνώμη επί σχεδίων νόμων ή κανονισμών που αφορούν γενικά στα παραπάνω θέματα.»
2. Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 8 παρ. 2 εδ. 1 του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας Αναθεωρητικού Δικαστηρίου (ΦΕΚ Β’ 626/11.5.2005):
«Στην αρμοδιότητα της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου υπάγονται, πέρα από τα θέματα που αναφέρονται στο άρθρο 11 Π.Δ. 21/2002, οι διατάξεις του οποίου εφαρμόζονται αναλόγως, οι γνωμοδοτήσεις ή προτάσεις που αφορούν θέματα μείζονος σημασίας για την οργάνωση και λειτουργία του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων και την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης στον χώρο αυτό. Επίσης, η Ολομέλεια του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου εκφέρει γνώμη επί σχεδίων νόμων ή κανονισμών που αφορούν γενικά στα παραπάνω θέματα.»
3. Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 53 εδ. 2 του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (αρμοδιότητα του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων): «Το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, επίσης, αποφασίζει, γνωμοδοτεί ή προτείνει και σε κάθε άλλη περίπτωση που ορίζεται από τον Νόμο».
4. Στην προκειμένη περίπτωση, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης αγνόησε προκλητικά τις ως άνω διατάξεις και δεν ζήτησε, όπως είχε υποχρέωση, την γνώμη ούτε της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, ούτε του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων, ως προς το συγκεκριμένο, προφανέστατα μείζονος σημασίας θέμα τόσο για την οργάνωση και λειτουργία του δικαστικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και για την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων. Συνεπώς, η συγκεκριμένη διάταξη είναι προδήλως παράνομη και αποβαίνει ακυρωτέα ενώπιον του ΣτΕ.
Ερωτασθε ως υπουργοι της κυβερνησης «διαυγειας, πρασινης αναπτυξης και ηλεκτρονικης διακυβερνησης …ολων των Ελληνων» Γ.Α. Παπανδρεου, εαν θα εμμεινετε στη ψηφιση της ανωτερω φωτογραφικης και αντισυνταγματικης διαταξης ?
Αθηνα 5/7/2010
Ο ερωτών
Μανώλης Κ.Κεφαλογιάννης