Είσθε ικανοποιημένος από την αποτελεσματικότητα που επιδεικνύει ο κρατικός μηχανισ?ός στην κατάσβεση των πυρκαγιών;
Ο κρατικός μηχανισμός είναι πάντα ο εύκολος στόχος και
δεν είναι η πρώτη φορά που δέχεται πυρά, κρίνεται και επικρίνεται από πολλούς. Όμως αυτό που συμβαίνει φέτος στη χώρα ?ας είναι κάτι το πρωτοφανές. Εδώ και πολλές εβδομάδες εκδηλώνονται καθημερινά κατά μέσο όρο γύρω στις 100 πυρκαγιές σε διάφορα σημεία της χώρας. Κατά συνέπεια,
ποτέ λοιπόν δεν είχε βρεθεί και ο κρατικός μηχανισ?ός αντι?έτωπος ?ε τέτοιες ακραίες συνθήκες. Αυτό δεν το προβάλω ως άλλοθι για τη δραστηριότητα των επίγειων και εναέριων δυνάμεων που δίνουν μέρα και νύχτα για περισσότερο από ένα μήνα τη μάχη ?ε τα πύρινα ?έτωπα, δεν μπορώ ωστόσο να μην το επισημάνω. Όπως δεν ?πορώ να μην αναγνωρίσω και τις ηρωικές προσπάθειες των πυροσβεστών, μονί?ων και εποχικών, αλλά και των χειριστών της πολε?ικής αεροπορίας που όλοι τους είναι εμφανές ότι έχουν ξεπεράσει τα όρια της ανθρώπινης αντοχής.
Θεωρώ ότι είναι άδικο οι πυρκαγιές να χρησι?οποιούνται από ορισ?ένους για κομματική εκμετάλλευση. Ο κρατικός μηχανισ?ός κάνει ?ε τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δουλειά του και χρέος μας είναι να τον ενθαρρύνου?ε και να τον στηρίζου?ε γιατί οι προσπάθειες που καταβάλλονται από τους πυροσβέστες ?ας αυτό τον καιρό είναι υπεράνθρωπες και αυτό πρέπει να τους το αναγνωρίσου?ε όλοι.
2. Οι συνεχιζό?ενες πυρκαγιές έχουν πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση;
Οι πυρκαγιές, όπως σας είπα, δεν προσφέρονται για κομματική εκμετάλλευση και κάθε «εμπρηστική» δήλωση δεν είναι ?όνο απαράδεκτη αλλά και καταδικασταία. Την ώρα της ?άχης, αυτή την ώρα, κάθε δήλωση περί πολιτικής ευθύνης είναι φθηνός λαϊκισμός. Χρέος όλων ?ας είναι να συνεργαστού?ε. Να στρέψου?ε το βλέ??α στους πληγέντες συ?πατριώτες ?ας. Ευθύνη και υποχρέωσή ?ας είναι επίσης και η συνεργασία όλων ?ας για την αντι?ετώπιση της καταστροφής του φυσικού πλούτου της χώρας ?ας. Είναι ώρες ευθύνης και αυτό απαιτεί ο ελληνικός λαός. Και αν κάποιοι επιχειρούν να αποκο?ίσουν πολιτικά οφέλη πάνω στις στάχτες, θα πρέπει να γνωρίζουν οτι ?αταιοπονούν.
3. Ποια είναι η αχίλλειος πτέρνα της κυβέρνησης
Εχθρός της κυβέρνησης ?πορεί να είναι ?όνο ο κακός εαυτός της. Ό?ως τέτοιες ενδείξεις δεν υπάρχουν. ?εν θα υποστήριζα βέβαια οτι όλα έχουν εξελιχθεί όπως και στο βαθ?ό που θα θέλα?ε, ούτε θέλω να υπενθυ?ίσω τι παραλάβα?ε. Ισχυρίζο?αι ό?ως οτι η πορεία ?ας είναι σταθερή και οι στόχοι παρα?ένουν οι ίδιοι. Τώρα σε αυτό που είπατε για «αχίλλειο πτέρνα», θέλω να σας θυ?ίσω ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.
4. Όπως έχει δια?ορφωθεί η πολιτική συγκυρία, πότε βλέπετε εκλογές;
Τη διεξαγωγή εκλογών την ορίζει το Σύνταγ?α, και όπως έχει αναφερθεί πολλές, θα γίνουν στην ώρα τους. Αυτό που λέτε περί πολιτικής συγκυρίας δεν το συ??ερίζο?αι γιατί τις εκλογές δεν τις επιβάλλουν ούτε τα κό??ατα της αντιπολίτευσης, ούτε τα ΜΜΕ, τα οποία προσπαθούν να δη?ιουργήσουν κλί?α εκλογολογίας. Κανείς δε θα ?ας επιβάλλει την προσφυγή στις κάλπες. ¶λλωστε η κυβέρνηση έχει έργο να κάνει και δεν στα?ατά τις προσπάθειές της ?έχρι να το ολοκληρώσει.
5. Είναι ορατό το ενδεχό?ενο της πεντακο??ατικης Βουλής και σε αυτή την περίπτωση απειλείται η αυτοδυνα?ία του πρώτου κό??ατος;
Ορατό είναι σύ?φωνα ?ε όλες τις επιστη?ονικές ?ετρήσεις οτι ο ελληνικός λαός θα δώσει και πάλι ?ια ξεκάθαρη εντολή στη Νέα ?η?οκρατία για να συνεχίσει το έργο των αλλαγών και των ?εταρρυθ?ίσεων. Από κει και πέρα, τη βούληση του εκλογικού σώ?ατος για το πόσα και ποια κό??ατα θέλει να τον εκπροσωπούν στην Βουλή δε ?πορεί να την προβλέψει κανείς.
6. Έχουν λυθεί τα προβλή?ατα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και κυρίως στις λεγό?ενες άγονες γρα??ές του Αιγαίου;
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί στον το?έα των ακτοπλοϊκών υγκοινωνιών πιστοποιείται τόσο από την καθη?ερινή εικόνα που αρουσιάζουν τα λι?άνια ?ας όσο και από τα στατιστικά στοιχεία. Από την έναρξη της θερινής περιόδου ?έχρι σή?ερα από τα λι?άνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου έχουν διακινηθεί περισσότεροι πό 5.700.000 έλληνες και ξένοι επιβάτες, περίπου 700.000 ΙΧ και ερίπου 200.000 φορτηγά αυτοκίνητα. Το ίδιο χρονικό διάστη?α, έχουν ραγ?ατοποιηθεί πάνω από 24.000 δρο?ολόγια ενώ τα ανεκτέλεστα δρο?ολόγια λόγων βλαβών ήταν ?όλις 2 και λόγω δυσ?ενών καιρικών συνθηκών ?όλις 29. Και η ?ετακίνηση των εκατο??υρίων επιβατών έχει γίνει ?ε απόλυτη τάξη, χωρίς προβλή?ατα και ταλαιπωρία.
Όπως καταλαβαίνετε πρόκειται για ένα τιτάνιο έργο στο οποίο πρέπει να αναγνωριστεί η συ?βολή όλων των υπηρεσιών του ΥΕΝ.
Αυτή η ικανοποιητική εικόνα είναι αποτέλεσ?α ?ιας σειράς από ?έτρα που λάβα?ε για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης ?ετακίνησης του επιβατικού κοινού, όπως:
- Η εντατικοποίηση των τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων στα πλοία τόσο στα λι?άνια όσο και εν πλω, ?ε εξονυχιστικούς ελέγχους σε όλους τους το?είς
- Η δρο?ολόγηση 8 νέων πλοίων
- Η τοποθέτηση για πρώτη φορά γιατρών στα πλοία της ακτοπλοΐας
- Η εφαρ?ογή της Χάρτας των δικαιω?άτων των επιβατών
- Η εντατικοποίηση των αγορανο?ικών ελέγχων
Σε ότι αφορά τώρα το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, η εξυπηρέτηση των κατοίκων νησιών της «άγονης γρα??ής» αποτελεί για ε?άς θέ?α προτεραιότητας και οι πρωτοβουλίες που έχου?ε λάβει είναι πολλές. Καθιερώσα?ε τη δωρεάν ?εταφορά των ?ονί?ων κατοίκων τους. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω τις γρα??ές Κυθήρων-Αντικυθήρων προς
Νεάπολη Βοιών, Αγ. Ευστρατίου προς Λή?νο, Φούρνων προς Ικαρία και Σά?ο, και τις γρα??ές και άλλων ?ικρών νησιών ?ε λιγότερους από 1000 κατοίκους. Το ?έτρο θα επεκταθεί κατά προτεραιότητα όπου υπάρχει ανάγκη στήριξης των κατοίκων και των τοπικών κοινωνιών.
Επιπλέον ψηφίσα?ε νό?ο στη Βουλή που ?ετατρέπει τις συ?βάσεις για την ανάληψη δη?όσιας υπηρεσίας σε 12ετούς διάρκειας, ?ε όρο τη δρο?ολόγηση πλοίων ?ικρής ηλικίας ή νεότευκτα και πάντως ?ικρότερα των 8 ετών, που παράλληλα θα αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες.
Βελτιώνου?ε τις συνθήκες ?ετακίνησης των κατοίκων των νησιών. Έχου?ε αυξήσει τις επιδοτήσεις για τις άγονες γρα??ές. Φέρνου?ε πιο
κοντά τα νησιά ?ε την ενδοχώρα. Μετατρέπου?ε τις «άγονες γρα??ές» σε γόνι?ες.
7. Υπάρχουν καταγγελίες πολιτών και τουριστικών πρακτόρων για αυξήσεις στα νούλα των πλοίων αλλά και διάφορα κόλπα στα εισιτήρια των οικονο?ικών θέσεων. Γνωρίζει αυτές τις καταγγελίες το υπουργείο και τι κάνει προς αυτή την κατεύθυνση;
Όπου λειτουργεί ο ανταγωνισ?ός, οι τι?ές συ?πιέζονται προς όφελος των ταξιδιωτών. Χαρακτηριστικά παραδείγ?ατα είναι οι αερομεταφορές, η κινητή τηλεφωνία αλλά και οι προσφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που καλύπτουν όλα τα βαλάντια και τις ανάγκες των ταξιδιωτών, των τουριστών μας και των κατοίκων των νησιών. Το διαπιστώσαμε πέρσι, το βλέπουμε και φέτος.
Εμείς δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για να λειτουργήσει ο ελεύθερος ανταγωνισμός. ¶λλωστε η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήταν μια υποχρέωση της χώρας μας απέναντι στην Ε.Ε. ως κράτος-μέλος.
Σε ότι αφορά στα φαινόμενα αισχροκέρδειας που αναφέρετε, πρέπει να ξέρετε ότι όπου υπάρχουν παραβατικές συμπεριφορές πέφτει βαρύς ο πέλεκυς, με πολύ υψηλά πρόστιμα. Και θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι όπου δεν τηρείται η νομοθεσία θα είμαστε αμείλικτοι.
Αυτό που πρέπει όμως να τονιστεί είναι ότι για να παταχθούν τα όποια τέτοια φαινόμενα είναι απαραίτητη και η συνδρομή του επιβατικού κοινού, που θα πρέπει να ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες όταν κάτι τέτοιο πέφτει στην αντίληψή του. Μόνο έτσι θα μπορέσουν και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να είναι πιο αποτελεσματικοί και να επιτευχθεί ο βέλτιστος συνδυασμός ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών και τιμών, προς όφελος πάντα του επιβάτη.