Αρχική
/
Νέα
/
Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες
/
Παρέμβαση Μανώλη Κεφαλογιάννη για την αναβάθμιση του βόρειου και νότιου
οδικού άξονα Κρήτης
04/10/2013
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Παρέμβαση Μανώλη Κεφαλογιάννη για την αναβάθμιση του βόρειου και νότιου
οδικού άξονα Κρήτης
Να ψηφιστούν από την Βουλή οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου ο
βόρειος οδικός άξονας Κρήτης και η οδός Ηρακλείου Αγ. Δέκα-Ιεράπετρας να ενταχτούν ως ώριμα για
κατασκευή έργα με τις μελετημένες νέες χαράξεις στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ζήτησε από τους
συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Υποδομών και Δικτύων ο βουλευτής Ηρακλείου
Μανώλης Κεφαλογιάννης με παρέμβαση του στη Βουλή το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
Όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο ευρωπαϊκών περιφερειών έγινε δεκτή η ένταξη του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης και της οδού Ηράκλειο Άγιοι Δέκα Ιεράπετρα στο σχέδιο διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών που θα χρηματοδοτηθεί με 500 δις ευρώ
Οι άξονες αυτοί όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι σήμερα, αποτελούν σχεδιασμό της δεκαετίας του 1960 και τα βασικά τους τμήματα ολοκληρώθηκαν την δεκαετία του 1970. Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα μια οδική αρτηρία εκπληρώνει τον σκοπό κατασκευής της και χαρακτηρίζεται ως "κορεσμένη" 25 χρόνια μετά από την κατασκευή της
Τα υπάρχοντα οδικά δίκτυα στη Κρήτη αδυνατούν να εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη του νησιού ενώ σε πολλά σημεία είναι επικίνδυνα με αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων
Απαιτείται ο ανασχεδιασμός των οδικών αυτών δικτύων έτσι ώστε η ένταξη τους στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών να γίνει βάσει γεωτεχνικών μελετών, περιβαλλοντικών εγκρίσεων και ολοκληρωμένων απαλλοτριώσεων
Ερωτασθε:
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός, οι προγραμματισμένες ενέργειες ανάθεσης της σύνταξης μελετών και κτηματολογίων και οι πιστώσεις που θα διατεθούν για την μελέτη και ολοκλήρωση των απαιτούμενων προεργασιών και εγκρίσεων, προκειμένου ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης και η οδός Ηρακλείου Αγ. Δέκα-Ιεράπετρας να ενταχτούν ως ώριμα για κατασκευή έργα με τις μελετημένες νέες χαράξεις στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ?
2. Προτιθεσθε να προτείνετε για ψήφιση στη Βουλή των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων για την επιτάχυνση της διαδικασίας ανάθεσης και έγκρισης των απαιτούμενων μελετών και λοιπών προπαρασκευαστικών ενεργειών?
Όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο ευρωπαϊκών περιφερειών έγινε δεκτή η ένταξη του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης και της οδού Ηράκλειο Άγιοι Δέκα Ιεράπετρα στο σχέδιο διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών που θα χρηματοδοτηθεί με 500 δις ευρώ
Οι άξονες αυτοί όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι σήμερα, αποτελούν σχεδιασμό της δεκαετίας του 1960 και τα βασικά τους τμήματα ολοκληρώθηκαν την δεκαετία του 1970. Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα μια οδική αρτηρία εκπληρώνει τον σκοπό κατασκευής της και χαρακτηρίζεται ως "κορεσμένη" 25 χρόνια μετά από την κατασκευή της
Τα υπάρχοντα οδικά δίκτυα στη Κρήτη αδυνατούν να εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη του νησιού ενώ σε πολλά σημεία είναι επικίνδυνα με αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων
Απαιτείται ο ανασχεδιασμός των οδικών αυτών δικτύων έτσι ώστε η ένταξη τους στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών να γίνει βάσει γεωτεχνικών μελετών, περιβαλλοντικών εγκρίσεων και ολοκληρωμένων απαλλοτριώσεων
Ερωτασθε:
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός, οι προγραμματισμένες ενέργειες ανάθεσης της σύνταξης μελετών και κτηματολογίων και οι πιστώσεις που θα διατεθούν για την μελέτη και ολοκλήρωση των απαιτούμενων προεργασιών και εγκρίσεων, προκειμένου ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης και η οδός Ηρακλείου Αγ. Δέκα-Ιεράπετρας να ενταχτούν ως ώριμα για κατασκευή έργα με τις μελετημένες νέες χαράξεις στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ?
2. Προτιθεσθε να προτείνετε για ψήφιση στη Βουλή των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων για την επιτάχυνση της διαδικασίας ανάθεσης και έγκρισης των απαιτούμενων μελετών και λοιπών προπαρασκευαστικών ενεργειών?