Αρχική
/
Νέα
/
Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες
/
Εξηγήσεις ζήτησε ο Μ.Κεφαλογιάννης για τις καθυστερήσεις στα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης
18/09/2010
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Εξηγήσεις ζήτησε ο Μ.Κεφαλογιάννης για τις καθυστερήσεις στα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης
Εξηγήσεις από τον Δημήτρη Ρεππα ζήτησε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Ν.Δ, Μανώλης Κεφαλογιάννης χθες στην Βουλή, για τις καθυστερήσεις για την κατασκευή του Αεροδρομίου Καστελίου και τα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Όμως, ως Βουλευτής Ηρακλείου , θα πρέπει να καταθέσω και τα δικά μου ερωτήματα για τα έργα της Κρήτης.
Είναι δυνατόν, κύριε Υπουργέ, ένα έργο, όπως αυτό του αεροδρόμιου του Καστελίου, το οποίο εξαγγέλθηκε το 2006 -και όχι προεκλογικά, όπως είπε ο κύριος Υπουργός- και είναι το μεγαλύτερο έργο για την προστιθέμενη αξία που πρέπει να δημιουργηθεί για τον τουρισμό της Κρήτης και για το οποίο εγκρίθηκαν και έγιναν όλες οι μελέτες, να είναι στη φάση της δημοπράτησης και να το σταματάτε;
Είναι δυνατόν να πληροφορούμαι σήμερα –και, σας παρακαλώ, θέλω να απαντήσετε σ’ αυτό- ότι καταργείτε το μεγάλο διάδρομο που θα δημιουργούσε ένα αεροδρόμιο για να καλύψει τις ανάγκες για τα επόμενα πενήντα χρόνια -το οποίο θα μπορεί να υποδέχεται δεκαπέντε εκατομμύρια τουρίστες- και να μελετάτε να τον κατασκευάσετε πάνω στο διάδρομο του υπάρχοντος στρατιωτικού αεροδρομίου;
Δεν ξέρω αν είναι ενήμερος ο κ. Βενιζέλος, αν η Πολεμική Αεροπορία έχει γνώση πως το Υπουργείο Υποδομών θα χρησιμοποιεί το στρατιωτικό αεροδιάδρομο στο Αεροδρόμιο του Καστελλίου.
Προγραμματίζετε μια μικρή επέκταση του υπάρχοντος αεροδιαδρόμου, για να κάνετε ένα πολύ μικρότερο έργο στο Καστέλλι. Άρα, δεν θα υπηρετήσει την ανάπτυξη της Κρήτης και τον τουρισμό.
Δεν γνωρίζω τι κάνετε για τον βόρειο οδικό άξονα. Ό,τι χρήματα είχε δεσμεύσει η Νέα Δημοκρατία για τους κάθετους άξονες και κυρίως για τη Μεσσαρά -τα 158 εκατομμύρια ευρώ-χρήματα που δόθηκαν ποτέ από τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και αν τελειώσουν αυτά τα χρήματα, δεν ξέρω αν έχετε προβλέψει τις συμπληρωματικές πιστώσεις για την ολοκλήρωση του έργου.
Σας παραδώσαμε έργο που χρειαζόταν μόνο την υπογραφή, το έργο ανάπλασης του Ηρακλείου για 80 εκατομμύρια. Μάλιστα δύο Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, κατέλαβαν τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου, για να μην υπογραφεί η σύμβαση. Κάνατε δέκα μήνες να αλλάξετε τη διοίκηση. Παρήλθαν οι προθεσμίες. Δεν είναι υπόχρεοι οι ανάδοχοι να πληρώσουν στο δημόσιο τις εγγυητικές επιστολές και τώρα λέτε ότι θα δημοπρατήσετε ξανά το έργο στο μέλλον.
Έχετε ένα άλλο έργο, το λιμάνι το Νότου, για το οποίο είχα την ευκαιρία, ως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, να ολοκληρώσω όλες τις προμελέτες και να είναι έτοιμο για διακήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με την Κορέα. Έχουν ενδιαφερθεί οι μεγαλύτεροι επενδυτές του κόσμου, όπως η DP WORLD, δηλαδή η κρατική εταιρεία του Ντουμπάι, που έχει κάνει τα μεγάλα έργα και έχει αγοράσει και τρία τεράστια λιμάνια στην Αμερική. Έχει έρθει, επίσης, η CHINA SHIPPING, η μεγαλύτερη κρατική εταιρεία της Κίνας μαζί με την COSCO, και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Έχει περάσει ένας χρόνος και δεν έχετε πει σε κανένα στη Βουλή, στον κρητικό λαό, σε όλους μας αν αυτό το έργο το θέλετε ή δεν το θέλετε, αν αυτό το έργο θα το παραπέμψετε στις καλένδες, βαπτίζοντάς το «δημόσιο έργο», ή αν θα το πάτε με σύμβαση παραχώρησης, όπως και για όλα τα άλλα έργα.
Θα ήθελα, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε –και κλείνω με αυτό- στη δευτερολογία του ο παριστάμενος Υπουργός να αναφερθεί συγκεκριμένα σε έργα, στα έργα τα οποία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε και οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας σας ανέφεραν ονομαστικά και συγκεκριμένα. Να μας πείτε τι θα κάνετε στο μέλλον για το κάθε έργο και πώς θα προχωρήσετε.
Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο, καλό είναι, αν υπάρχουν κενά, να τα διορθώσετε, αλλά με τα θεσμικά πλαίσια, τα οποία συζητούμε για είκοσι χρόνια, τα έργα δεν προχωρούν, η διαφάνεια δεν υπηρετείται και το κόστος πολλές φορές είναι πολλαπλάσιο απ’ αυτό που ισχύει διεθνώς.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, είμαι σαφής όσον αφορά το αεροδρόμιο στο Καστέλι όχι μόνο δεν αλλάζουν οι προδιαγραφές όσον αφορά το επίπεδο του αεροδρομίου, προβλέποντας στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Κρήτη τα επόμενα χρόνια. Αυτό καλείται να εξυπηρετήσει κυρίως το αεροδρόμιο αυτό, αλλά βεβαίως και τις εμπορευματικές μεταφορές. Ο διάδρομος ήταν διάδρομος μήκους τριών χιλιάδων οκτακοσίων μέτρων όπως αρχικώς είχε σχεδιαστεί και είμαι σαφής σ’ αυτό. Δεν αλλάζει τίποτα ως προς το μέγεθος του αεροδρομίου, αλλά πρέπει –και αυτό κάνουμε- να φροντίσουμε ώστε η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να είναι αυτή που πρέπει προκειμένου και για τον παραχωρησιούχο με τα χρήματα που θα διαθέσει να κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο το οποίο δεν θα οδηγήσει σε υψηλά τέλη κατά τη λειτουργία του με συνέπεια να μην είναι ανταγωνιστικό. Αυτό είναι τόσο απλό και τόσο λογικό που ελπίζουμε να το αντιλαμβάνεστε.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Όμως, ως Βουλευτής Ηρακλείου , θα πρέπει να καταθέσω και τα δικά μου ερωτήματα για τα έργα της Κρήτης.
Είναι δυνατόν, κύριε Υπουργέ, ένα έργο, όπως αυτό του αεροδρόμιου του Καστελίου, το οποίο εξαγγέλθηκε το 2006 -και όχι προεκλογικά, όπως είπε ο κύριος Υπουργός- και είναι το μεγαλύτερο έργο για την προστιθέμενη αξία που πρέπει να δημιουργηθεί για τον τουρισμό της Κρήτης και για το οποίο εγκρίθηκαν και έγιναν όλες οι μελέτες, να είναι στη φάση της δημοπράτησης και να το σταματάτε;
Είναι δυνατόν να πληροφορούμαι σήμερα –και, σας παρακαλώ, θέλω να απαντήσετε σ’ αυτό- ότι καταργείτε το μεγάλο διάδρομο που θα δημιουργούσε ένα αεροδρόμιο για να καλύψει τις ανάγκες για τα επόμενα πενήντα χρόνια -το οποίο θα μπορεί να υποδέχεται δεκαπέντε εκατομμύρια τουρίστες- και να μελετάτε να τον κατασκευάσετε πάνω στο διάδρομο του υπάρχοντος στρατιωτικού αεροδρομίου;
Δεν ξέρω αν είναι ενήμερος ο κ. Βενιζέλος, αν η Πολεμική Αεροπορία έχει γνώση πως το Υπουργείο Υποδομών θα χρησιμοποιεί το στρατιωτικό αεροδιάδρομο στο Αεροδρόμιο του Καστελλίου.
Προγραμματίζετε μια μικρή επέκταση του υπάρχοντος αεροδιαδρόμου, για να κάνετε ένα πολύ μικρότερο έργο στο Καστέλλι. Άρα, δεν θα υπηρετήσει την ανάπτυξη της Κρήτης και τον τουρισμό.
Δεν γνωρίζω τι κάνετε για τον βόρειο οδικό άξονα. Ό,τι χρήματα είχε δεσμεύσει η Νέα Δημοκρατία για τους κάθετους άξονες και κυρίως για τη Μεσσαρά -τα 158 εκατομμύρια ευρώ-χρήματα που δόθηκαν ποτέ από τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και αν τελειώσουν αυτά τα χρήματα, δεν ξέρω αν έχετε προβλέψει τις συμπληρωματικές πιστώσεις για την ολοκλήρωση του έργου.
Σας παραδώσαμε έργο που χρειαζόταν μόνο την υπογραφή, το έργο ανάπλασης του Ηρακλείου για 80 εκατομμύρια. Μάλιστα δύο Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, κατέλαβαν τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου, για να μην υπογραφεί η σύμβαση. Κάνατε δέκα μήνες να αλλάξετε τη διοίκηση. Παρήλθαν οι προθεσμίες. Δεν είναι υπόχρεοι οι ανάδοχοι να πληρώσουν στο δημόσιο τις εγγυητικές επιστολές και τώρα λέτε ότι θα δημοπρατήσετε ξανά το έργο στο μέλλον.
Έχετε ένα άλλο έργο, το λιμάνι το Νότου, για το οποίο είχα την ευκαιρία, ως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, να ολοκληρώσω όλες τις προμελέτες και να είναι έτοιμο για διακήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με την Κορέα. Έχουν ενδιαφερθεί οι μεγαλύτεροι επενδυτές του κόσμου, όπως η DP WORLD, δηλαδή η κρατική εταιρεία του Ντουμπάι, που έχει κάνει τα μεγάλα έργα και έχει αγοράσει και τρία τεράστια λιμάνια στην Αμερική. Έχει έρθει, επίσης, η CHINA SHIPPING, η μεγαλύτερη κρατική εταιρεία της Κίνας μαζί με την COSCO, και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Έχει περάσει ένας χρόνος και δεν έχετε πει σε κανένα στη Βουλή, στον κρητικό λαό, σε όλους μας αν αυτό το έργο το θέλετε ή δεν το θέλετε, αν αυτό το έργο θα το παραπέμψετε στις καλένδες, βαπτίζοντάς το «δημόσιο έργο», ή αν θα το πάτε με σύμβαση παραχώρησης, όπως και για όλα τα άλλα έργα.
Θα ήθελα, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε –και κλείνω με αυτό- στη δευτερολογία του ο παριστάμενος Υπουργός να αναφερθεί συγκεκριμένα σε έργα, στα έργα τα οποία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε και οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας σας ανέφεραν ονομαστικά και συγκεκριμένα. Να μας πείτε τι θα κάνετε στο μέλλον για το κάθε έργο και πώς θα προχωρήσετε.
Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο, καλό είναι, αν υπάρχουν κενά, να τα διορθώσετε, αλλά με τα θεσμικά πλαίσια, τα οποία συζητούμε για είκοσι χρόνια, τα έργα δεν προχωρούν, η διαφάνεια δεν υπηρετείται και το κόστος πολλές φορές είναι πολλαπλάσιο απ’ αυτό που ισχύει διεθνώς.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, είμαι σαφής όσον αφορά το αεροδρόμιο στο Καστέλι όχι μόνο δεν αλλάζουν οι προδιαγραφές όσον αφορά το επίπεδο του αεροδρομίου, προβλέποντας στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Κρήτη τα επόμενα χρόνια. Αυτό καλείται να εξυπηρετήσει κυρίως το αεροδρόμιο αυτό, αλλά βεβαίως και τις εμπορευματικές μεταφορές. Ο διάδρομος ήταν διάδρομος μήκους τριών χιλιάδων οκτακοσίων μέτρων όπως αρχικώς είχε σχεδιαστεί και είμαι σαφής σ’ αυτό. Δεν αλλάζει τίποτα ως προς το μέγεθος του αεροδρομίου, αλλά πρέπει –και αυτό κάνουμε- να φροντίσουμε ώστε η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να είναι αυτή που πρέπει προκειμένου και για τον παραχωρησιούχο με τα χρήματα που θα διαθέσει να κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο το οποίο δεν θα οδηγήσει σε υψηλά τέλη κατά τη λειτουργία του με συνέπεια να μην είναι ανταγωνιστικό. Αυτό είναι τόσο απλό και τόσο λογικό που ελπίζουμε να το αντιλαμβάνεστε.