Αρχική
/
Νέα
/
Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες
/
Γιατί η Ελληνική Οικονομία έφτασε σε αυτά τα χάλια !!
01/07/2010
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Γιατί η Ελληνική Οικονομία έφτασε σε αυτά τα χάλια !!
Ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης μιλώντας στην Βουλή για τα θέματα της οικονομίας μεταξύ άλλων είπε: «η ελληνική οικονομία έχει φθάσει σε αυτά τα χάλια, εξαιτίας όσων συνέβησαν διαχρονικά και κυρίως στη χαμένη δεκαετία του ’80, όπου εκεί είναι η ευθύνη της σημερινής Κυβέρνησης, σε δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς, όπως είναι ο ΟΣΕ. Ναι και γι’ αυτό εγκαλείσθε και για την ολιγωρία των εννέα μηνών. Διότι, αν σας αρέσει να παίζετε με τους αριθμούς, θα σας πω ότι στους εννέα μήνες ολιγωρίας της Κυβέρνησης του Γεωργίου Ανδρέα Παπανδρέου δημιουργήθηκαν χρέη, από αυτή την ολιγωρία 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Γιατί; Διότι πληρώνει ο ΟΣΕ 60% των λειτουργικών του δαπανών μόνο για τόκους.
Να πιάσουμε, λοιπόν, τα έργα μας, για να αποδώσουμε και τις ευθύνες: 1981, 14 εκατομμύρια ευρώ τα χρέη του ΟΣΕ, 1990 -που παραδώσατε- 113 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή, δεκαπλασιάσατε το χρέος, 1995 -σας χαρίζω και το 1993, σας χαρίζω και το 1994- 243 εκατομμύρια ευρώ, 2004, 576 εκατομμύρια ευρώ.
Και όταν μιλάμε για τον ΟΣΕ, γιατί μιλάμε; Μιλάμε για έναν οργανισμό ο οποίος έχει έσοδα 80 εκατομμύρια ευρώ, έχει μισθοδοσία 400 εκατομμύρια ευρώ και έχει λειτουργικά έξοδα 800 εκατομμύρια ευρώ. Εάν, λοιπόν, δούμε το 60% των 800 εκατομμύρια ευρώ, είναι περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ από την ανερμάτιστη πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Και έρχεται τώρα ο κύριος Υπουργός να μας εγκαλεί γι’ αυτή την ιστορία;
Μα, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το συνολικό χρέος της χώρας από 24% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, που παρέλαβε το 1981 η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., με ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, το έφθασε στα σημερινά επίπεδα: Διότι πληρώνουμε τόκους και ανατοκισμούς.
Και αν κάθε χρόνο εκτίθεται η Βουλή, διότι με τους εκλογικούς κύκλους μπαίνουν 20 δισεκατομμύρια ευρώ -ένα κομμάτι είναι και του ΟΣΕ- στο δημόσιο χρέος, είναι από αυτή την ανερμάτιστη πολιτική. Γι’ αυτό, λοιπόν, μας εγκαλείτε;
Σήμερα, όμως, έχει φθάσει ο κόμπος στο χτένι. Έχουμε τα εξής στοιχεία: Πρώτον, δέκα δισεκατομμύρια ευρώ συσσωρευμένου χρέους από την ανερμάτιστη, κυρίως, πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Διότι, ό,τι και να έκανε η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας, 2004-2009, με 80 εκατομμύρια έσοδα πόσα να μαζέψει την πενταετία; Πέντε επί οκτώ μας κάνουν σαράντα, δηλαδή, 400 εκατομμύρια ευρώ. Εάν τα χρέη είναι 800 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και τα ελλείμματα είναι 700 εκατομμύρια ευρώ, σημαίνει ότι χρειάζονται 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Απλή αριθμητική και όχι η δική σας αριθμητική, τρεις το λάδι, δυο το ξύδι, πέντε το λαδόξυδο.
Εδώ, λοιπόν, τι έχουμε σήμερα; Έχουμε δύο νέα στοιχεία. Το ένα στοιχείο είναι ότι οι εμπορευματικές μεταφορές έχουν απελευθερωθεί και το δεύτερο στοιχείο είναι ότι το 2011 απελευθερώνονται και οι μεταφορές. Άρα, η Κυβέρνηση, με το Μνημόνιο, αυτό δηλαδή που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία μαζί με το Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό και αρνήθηκαν όλα τα άλλα Κόμματα, έχει αναλάβει δεσμεύσεις.
Μας είπε, κύριε Πρόεδρε, ο κύριος Υπουργός ότι θα μειώσει το επόμενο διάστημα κατά δύο χιλιάδες τους εργαζόμενους. Να υποθέσω ότι θα μεταταγούν ή θα έχουν την τύχη αυτών των άμοιρων μονίμων δημοσίων υπαλλήλων που έχουμε τώρα στην «ΑΓΡΟΓΗ», των διακοσίων εξήντα εννιά συμπολιτών μας, που με νόμιμες διαδικασίες προσελήφθησαν και σήμερα τους πετάει η Κυβέρνηση στην ανεργία, μέσα στα πλαίσια του Μνημονίου, ότι ακόμη και μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι αορίστου χρόνου θα απολύονται;
Άλλωστε, κύριε Πρόεδρε, αυτό μας το είπε και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, ο κ. Πάγκαλος. Είχε έρθει εδώ στη Βουλή και μας είπε: «Κύριοι, υπάρχει το άρθρο 104 του Συντάγματος, το οποίο λέει ότι με την κατάργηση ενός οργανισμού, όπως για παράδειγμα, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή οποιουδήποτε άλλου αποφασίσει η Κυβέρνηση να συγχωνεύσει ή να καταργήσει ακόμα και μόνιμο προσωπικό σε κάποιες θέσεις μπορεί να απολυθεί». Μας το είπε καθαρά. Το εφαρμόζει στην «ΑΓΡΟΓΗ».
Θα το εφαρμόσετε και στον ΟΣΕ; Αυτό είναι ένα ερώτημα στο οποίο η Κυβέρνηση πρέπει να μας απαντήσει.
Μας εγκαλέσατε για τα χάλια του ΟΣΕ. Δεν διαβάσατε, κύριε Υπουργέ, αυτά τα οποία έγιναν με τις προγραμματικές συμφωνίες; Δεν πήρατε χαμπάρι τι έγινε στον ΟΣΕ με τις προγραμματικές σκανδαλώδεις συμφωνίες σε όλους τους τομείς: στον Ο.Τ.Ε, στη ΔΕΗ, σε όλες τις ΔΕΚΟ και στον ΟΣΕ;
Δεν σας είπε κανείς, πριν έλθετε εδώ να απαντήσετε στην ερώτηση, για τον κ. Σίκατσεκ και τον κ. Φλαντ και την έκθεση της δικηγορικής εταιρείας Debevoise & Plimpton, όπου λένε οι άνθρωποι στις καταθέσεις τους στα Γερμανικά Δικαστήρια ότι για να τροποποιηθούν οι προγραμματικές συμφωνίες -τις οποίες έσπευσε η Κυβέρνηση να υπογράψει, γιατί η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης όδευε σε ολοκλήρωση το 1997- χρημάτισαν, πλήρωσαν, «λάδωσαν» με 2.000.000 ευρώ στελέχη εκείνης της εποχής; Αυτά είναι σε καταθέσεις.
Χρημάτισαν για να τροποποιηθούν, κύριοι συνάδελφοι, οι σκανδαλώδεις προγραμματικές συμφωνίες.
Δεν σας είπε κανείς για τα ηλεκτρικά τρένα του κ. Μαντέλη; Δεν το ακούσατε πουθενά αυτό; Δεν σας είπε, δηλαδή, κανείς ότι αγοράστηκαν ηλεκτρικά τρένα, τα οποία, ακόμη και σήμερα, σαπίζουν στις αποθήκες στη Θεσσαλονίκη και μόνο ελάχιστα από αυτά λειτουργούν στη μία και μοναδική ηλεκτρική γραμμή, η οποία υπάρχει;
Εμείς φταίμε γι’ αυτό; Η Νέα Δημοκρατία φταίει γι’ αυτό; Αυτοκριτική το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν θα κάνει; Πρέπει να βρούμε και άλλο λογαριασμό στελέχους του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όπως βρήκαμε του κ. Μαντέλη ή του κ. Τσουκάτου; Και άλλα χρήματα στα ταμεία του ΠΑ.ΣΟ.Κ. πρέπει να βρούμε;
Εμείς ήρθαμε εδώ με καλή διάθεση για να λυθεί ένα θέμα, το οποίο είναι άγος για την πολιτική εδώ και τριάντα χρόνια. Είναι ντροπή για το δημοκρατικό μας πολίτευμα. Παρουσιαζόμαστε ως το τελευταίο σοβιετικό κράτος του κόσμου.
Πώς είναι δυνατόν να ανέχεται το πολιτικό σύστημα να λειτουργεί ένας τέτοιος Οργανισμός με αυτά τα χαρακτηριστικά, τα οποία σας είπα; Εκτός εάν υπάρχει ένας λόγος: η διακομματική συμφωνία ή συμμορία ακόμη και συνδικαλιστικών στελεχών, για να τρώνε από το «μεδούλι» του ΟΣΕ και του ελληνικού λαού. Δεν υπάρχει άλλη λογική.
Και αν αυτή είναι η διαχείριση του κράτους, τότε να δοθεί η διαχείριση του ΟΣΕ και οι περισσότερες υπηρεσίες σε ιδιώτη και να ληφθεί παράλληλα μέριμνα –χαίρομαι που το επιβεβαιώνετε- για τους εργαζόμενους, ώστε να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί γιατί οδηγούμαστε σε απελευθέρωση και γιατί ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να πληρώνει στο διηνεκές 2.000.000 ευρώ κάθε ημέρα για τον ΟΣΕ.
Ελάτε, λοιπόν, στην πολιτική της Νέας Δημοκρατίας. Προσπαθείτε να έρθετε από το παράθυρο. Κάντε αυτό που έκανε ο αγαπητός συνάδελφος κ. Χατζηδάκης, αυτό που δεν κάνατε εσείς επί είκοσι χρόνια με την Ολυμπιακή Αεροπορία, που και σε αυτήν μας είχατε κληροδοτήσει τα ίδια χάλια…
Εφαρμόστε αυτό που ο ίδιος ξεκίνησε, αυτό το οποίο συνέχισε ο διάδοχός του Υπουργός κ. Ευρυπίδης Στυλιανίδης. Αφήστε τις περί διαγραμμάτων πολιτικές, διότι στο τέλος θα μας οδηγήσετε πάλι στον Προκρούστη. Είδατε τι κάνατε με το ασφαλιστικό, είδατε τι κάνατε με τα εργασιακά, είδατε τι κάνατε με τους μισθούς, μην οδηγηθείτε, παρά τα όσα λέτε σήμερα, να διώξετε και τους μισούς υπαλλήλους του ΟΣΕ και να τους στείλετε στην ανεργία.
Η Κυβέρνηση έχει τα δύο πρόσωπα του Ιανού. Κάποιες φορές θυμάται τη στάση της ως αντιπολίτευση και κάποιες άλλες φορές θυμάται την υπεύθυνη στάση που πρέπει να τηρήσει ως Κυβέρνηση. Σε δυο βάρκες όμως, κύριοι Υπουργοί, δεν μπορείτε να πατάτε.
Εγώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου την εμπιστεύομαι. Πιστεύω ότι είναι άνθρωποι πολύπειροι κοινοβουλευτικά και με θετικό πρόσημο στην πολιτική τους παρουσία. Όμως, προέρχονται από ένα κόμμα που διαχρονικά είχε ως προμετωπίδα της πολιτικής του την άρνηση και το λαϊκισμό. Αυτό αν επιχειρήσετε να το κάνετε πολιτική πράξη αντιπολιτευόμενοι την αντιπολίτευση, δε θα σας βοηθήσει σε τίποτα. Μακάρι να είχατε κάνει αυτά που έκανε ο κ. Χατζηδακης, για την πολιτική του οποίου η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνολικά είναι υπεύθυνη και κυρίως για την Ολυμπιακή. Μακάρι να προλάβαινε να κάνει και το έργο που είχε προγραμματίσει για τον Ο.Σ.Ε., να μην το βρίσκατε μπροστά σας. Μακάρι να το’ χατε κάνει εσείς για την Ολυμπιακή την χαμένη δεκαετία του ’90, που τρεις φορές επιχειρήσατε να εξυγιάνετε την Ολυμπιακή και δεν πήγε πουθενά. Γι’ αυτό ο ελληνικός λαός πλήρωσε και εκεί τρία δισεκατομμύρια ευρώ, όπως θα πληρώσει τώρα δέκα δισεκατομμύρια ευρώ για ανερμάτιστες διαχρονικές και διακομματικές πολιτικές που κυρίως φέρουν την ευθύνη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. τη χαμένη δεκαετία του ’80 όπως και η οικονομία. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Όταν κάθε χρόνο πρέπει να πληρώνουμε 500 εκατομμύρια για τόκους από την εποχή εκείνη για τον Ο.Σ.Ε. και μετά να τα βάζουμε και στο χρέος συνολικά, αυτή είναι η ευθύνη. Γι’ αυτό κάνατε τα λεγόμενα swaps και κρύβατε το δημόσιο χρέος, στέλνατε το λογαριασμό στο μέλλον και μπήκαμε με ξύλινα πόδια στην ΟΝΕ, αποκτήσαμε συνήθειες καταναλωτικές Αργεντινής, όταν είχε συνδέσει το νόμισμά της με το δολάριο και να τ’ αποτελέσματα σήμερα.
Χθες έπρεπε να είχατε δράσει. Αυτό είναι το νόημα της δικής μας επερώτησης. Εμείς ακολουθούμε μια συνεπή πολιτική και ως Αντιπολίτευση και ως Κυβέρνηση. Όπου και αν έχετε θετική πολιτική, θα σας βοηθήσουμε. Θα συνδράμουμε και θα ψηφίσουμε διατάξεις γι’ αυτό το θέμα. Το θεωρούμε κομβικό, καίριο θέμα.
Δράστε άμεσα. Αξιοποιήστε χωρίς να χάνετε χρόνο την πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης. Εκεί θα φτάσετε έτσι και αλλιώς. Μην κρύβεστε λοιπόν πίσω από το δάχτυλό σας και αξιοποιήστε αυτή την ευκαιρία. Αυτό ήταν το μήνυμα της επερώτησης και ελπίζουμε σύντομα, πριν ξεκινήσουν τα θερινά τμήματα, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ να έρθει στη Βουλή.
Ηράκλειο 01-07-2010
Από το Πολιτικό Γραφείο
Να πιάσουμε, λοιπόν, τα έργα μας, για να αποδώσουμε και τις ευθύνες: 1981, 14 εκατομμύρια ευρώ τα χρέη του ΟΣΕ, 1990 -που παραδώσατε- 113 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή, δεκαπλασιάσατε το χρέος, 1995 -σας χαρίζω και το 1993, σας χαρίζω και το 1994- 243 εκατομμύρια ευρώ, 2004, 576 εκατομμύρια ευρώ.
Και όταν μιλάμε για τον ΟΣΕ, γιατί μιλάμε; Μιλάμε για έναν οργανισμό ο οποίος έχει έσοδα 80 εκατομμύρια ευρώ, έχει μισθοδοσία 400 εκατομμύρια ευρώ και έχει λειτουργικά έξοδα 800 εκατομμύρια ευρώ. Εάν, λοιπόν, δούμε το 60% των 800 εκατομμύρια ευρώ, είναι περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ από την ανερμάτιστη πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Και έρχεται τώρα ο κύριος Υπουργός να μας εγκαλεί γι’ αυτή την ιστορία;
Μα, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το συνολικό χρέος της χώρας από 24% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, που παρέλαβε το 1981 η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., με ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, το έφθασε στα σημερινά επίπεδα: Διότι πληρώνουμε τόκους και ανατοκισμούς.
Και αν κάθε χρόνο εκτίθεται η Βουλή, διότι με τους εκλογικούς κύκλους μπαίνουν 20 δισεκατομμύρια ευρώ -ένα κομμάτι είναι και του ΟΣΕ- στο δημόσιο χρέος, είναι από αυτή την ανερμάτιστη πολιτική. Γι’ αυτό, λοιπόν, μας εγκαλείτε;
Σήμερα, όμως, έχει φθάσει ο κόμπος στο χτένι. Έχουμε τα εξής στοιχεία: Πρώτον, δέκα δισεκατομμύρια ευρώ συσσωρευμένου χρέους από την ανερμάτιστη, κυρίως, πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Διότι, ό,τι και να έκανε η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας, 2004-2009, με 80 εκατομμύρια έσοδα πόσα να μαζέψει την πενταετία; Πέντε επί οκτώ μας κάνουν σαράντα, δηλαδή, 400 εκατομμύρια ευρώ. Εάν τα χρέη είναι 800 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και τα ελλείμματα είναι 700 εκατομμύρια ευρώ, σημαίνει ότι χρειάζονται 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Απλή αριθμητική και όχι η δική σας αριθμητική, τρεις το λάδι, δυο το ξύδι, πέντε το λαδόξυδο.
Εδώ, λοιπόν, τι έχουμε σήμερα; Έχουμε δύο νέα στοιχεία. Το ένα στοιχείο είναι ότι οι εμπορευματικές μεταφορές έχουν απελευθερωθεί και το δεύτερο στοιχείο είναι ότι το 2011 απελευθερώνονται και οι μεταφορές. Άρα, η Κυβέρνηση, με το Μνημόνιο, αυτό δηλαδή που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία μαζί με το Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό και αρνήθηκαν όλα τα άλλα Κόμματα, έχει αναλάβει δεσμεύσεις.
Μας είπε, κύριε Πρόεδρε, ο κύριος Υπουργός ότι θα μειώσει το επόμενο διάστημα κατά δύο χιλιάδες τους εργαζόμενους. Να υποθέσω ότι θα μεταταγούν ή θα έχουν την τύχη αυτών των άμοιρων μονίμων δημοσίων υπαλλήλων που έχουμε τώρα στην «ΑΓΡΟΓΗ», των διακοσίων εξήντα εννιά συμπολιτών μας, που με νόμιμες διαδικασίες προσελήφθησαν και σήμερα τους πετάει η Κυβέρνηση στην ανεργία, μέσα στα πλαίσια του Μνημονίου, ότι ακόμη και μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι αορίστου χρόνου θα απολύονται;
Άλλωστε, κύριε Πρόεδρε, αυτό μας το είπε και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, ο κ. Πάγκαλος. Είχε έρθει εδώ στη Βουλή και μας είπε: «Κύριοι, υπάρχει το άρθρο 104 του Συντάγματος, το οποίο λέει ότι με την κατάργηση ενός οργανισμού, όπως για παράδειγμα, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή οποιουδήποτε άλλου αποφασίσει η Κυβέρνηση να συγχωνεύσει ή να καταργήσει ακόμα και μόνιμο προσωπικό σε κάποιες θέσεις μπορεί να απολυθεί». Μας το είπε καθαρά. Το εφαρμόζει στην «ΑΓΡΟΓΗ».
Θα το εφαρμόσετε και στον ΟΣΕ; Αυτό είναι ένα ερώτημα στο οποίο η Κυβέρνηση πρέπει να μας απαντήσει.
Μας εγκαλέσατε για τα χάλια του ΟΣΕ. Δεν διαβάσατε, κύριε Υπουργέ, αυτά τα οποία έγιναν με τις προγραμματικές συμφωνίες; Δεν πήρατε χαμπάρι τι έγινε στον ΟΣΕ με τις προγραμματικές σκανδαλώδεις συμφωνίες σε όλους τους τομείς: στον Ο.Τ.Ε, στη ΔΕΗ, σε όλες τις ΔΕΚΟ και στον ΟΣΕ;
Δεν σας είπε κανείς, πριν έλθετε εδώ να απαντήσετε στην ερώτηση, για τον κ. Σίκατσεκ και τον κ. Φλαντ και την έκθεση της δικηγορικής εταιρείας Debevoise & Plimpton, όπου λένε οι άνθρωποι στις καταθέσεις τους στα Γερμανικά Δικαστήρια ότι για να τροποποιηθούν οι προγραμματικές συμφωνίες -τις οποίες έσπευσε η Κυβέρνηση να υπογράψει, γιατί η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης όδευε σε ολοκλήρωση το 1997- χρημάτισαν, πλήρωσαν, «λάδωσαν» με 2.000.000 ευρώ στελέχη εκείνης της εποχής; Αυτά είναι σε καταθέσεις.
Χρημάτισαν για να τροποποιηθούν, κύριοι συνάδελφοι, οι σκανδαλώδεις προγραμματικές συμφωνίες.
Δεν σας είπε κανείς για τα ηλεκτρικά τρένα του κ. Μαντέλη; Δεν το ακούσατε πουθενά αυτό; Δεν σας είπε, δηλαδή, κανείς ότι αγοράστηκαν ηλεκτρικά τρένα, τα οποία, ακόμη και σήμερα, σαπίζουν στις αποθήκες στη Θεσσαλονίκη και μόνο ελάχιστα από αυτά λειτουργούν στη μία και μοναδική ηλεκτρική γραμμή, η οποία υπάρχει;
Εμείς φταίμε γι’ αυτό; Η Νέα Δημοκρατία φταίει γι’ αυτό; Αυτοκριτική το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν θα κάνει; Πρέπει να βρούμε και άλλο λογαριασμό στελέχους του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όπως βρήκαμε του κ. Μαντέλη ή του κ. Τσουκάτου; Και άλλα χρήματα στα ταμεία του ΠΑ.ΣΟ.Κ. πρέπει να βρούμε;
Εμείς ήρθαμε εδώ με καλή διάθεση για να λυθεί ένα θέμα, το οποίο είναι άγος για την πολιτική εδώ και τριάντα χρόνια. Είναι ντροπή για το δημοκρατικό μας πολίτευμα. Παρουσιαζόμαστε ως το τελευταίο σοβιετικό κράτος του κόσμου.
Πώς είναι δυνατόν να ανέχεται το πολιτικό σύστημα να λειτουργεί ένας τέτοιος Οργανισμός με αυτά τα χαρακτηριστικά, τα οποία σας είπα; Εκτός εάν υπάρχει ένας λόγος: η διακομματική συμφωνία ή συμμορία ακόμη και συνδικαλιστικών στελεχών, για να τρώνε από το «μεδούλι» του ΟΣΕ και του ελληνικού λαού. Δεν υπάρχει άλλη λογική.
Και αν αυτή είναι η διαχείριση του κράτους, τότε να δοθεί η διαχείριση του ΟΣΕ και οι περισσότερες υπηρεσίες σε ιδιώτη και να ληφθεί παράλληλα μέριμνα –χαίρομαι που το επιβεβαιώνετε- για τους εργαζόμενους, ώστε να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί γιατί οδηγούμαστε σε απελευθέρωση και γιατί ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να πληρώνει στο διηνεκές 2.000.000 ευρώ κάθε ημέρα για τον ΟΣΕ.
Ελάτε, λοιπόν, στην πολιτική της Νέας Δημοκρατίας. Προσπαθείτε να έρθετε από το παράθυρο. Κάντε αυτό που έκανε ο αγαπητός συνάδελφος κ. Χατζηδάκης, αυτό που δεν κάνατε εσείς επί είκοσι χρόνια με την Ολυμπιακή Αεροπορία, που και σε αυτήν μας είχατε κληροδοτήσει τα ίδια χάλια…
Εφαρμόστε αυτό που ο ίδιος ξεκίνησε, αυτό το οποίο συνέχισε ο διάδοχός του Υπουργός κ. Ευρυπίδης Στυλιανίδης. Αφήστε τις περί διαγραμμάτων πολιτικές, διότι στο τέλος θα μας οδηγήσετε πάλι στον Προκρούστη. Είδατε τι κάνατε με το ασφαλιστικό, είδατε τι κάνατε με τα εργασιακά, είδατε τι κάνατε με τους μισθούς, μην οδηγηθείτε, παρά τα όσα λέτε σήμερα, να διώξετε και τους μισούς υπαλλήλους του ΟΣΕ και να τους στείλετε στην ανεργία.
Η Κυβέρνηση έχει τα δύο πρόσωπα του Ιανού. Κάποιες φορές θυμάται τη στάση της ως αντιπολίτευση και κάποιες άλλες φορές θυμάται την υπεύθυνη στάση που πρέπει να τηρήσει ως Κυβέρνηση. Σε δυο βάρκες όμως, κύριοι Υπουργοί, δεν μπορείτε να πατάτε.
Εγώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου την εμπιστεύομαι. Πιστεύω ότι είναι άνθρωποι πολύπειροι κοινοβουλευτικά και με θετικό πρόσημο στην πολιτική τους παρουσία. Όμως, προέρχονται από ένα κόμμα που διαχρονικά είχε ως προμετωπίδα της πολιτικής του την άρνηση και το λαϊκισμό. Αυτό αν επιχειρήσετε να το κάνετε πολιτική πράξη αντιπολιτευόμενοι την αντιπολίτευση, δε θα σας βοηθήσει σε τίποτα. Μακάρι να είχατε κάνει αυτά που έκανε ο κ. Χατζηδακης, για την πολιτική του οποίου η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνολικά είναι υπεύθυνη και κυρίως για την Ολυμπιακή. Μακάρι να προλάβαινε να κάνει και το έργο που είχε προγραμματίσει για τον Ο.Σ.Ε., να μην το βρίσκατε μπροστά σας. Μακάρι να το’ χατε κάνει εσείς για την Ολυμπιακή την χαμένη δεκαετία του ’90, που τρεις φορές επιχειρήσατε να εξυγιάνετε την Ολυμπιακή και δεν πήγε πουθενά. Γι’ αυτό ο ελληνικός λαός πλήρωσε και εκεί τρία δισεκατομμύρια ευρώ, όπως θα πληρώσει τώρα δέκα δισεκατομμύρια ευρώ για ανερμάτιστες διαχρονικές και διακομματικές πολιτικές που κυρίως φέρουν την ευθύνη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. τη χαμένη δεκαετία του ’80 όπως και η οικονομία. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Όταν κάθε χρόνο πρέπει να πληρώνουμε 500 εκατομμύρια για τόκους από την εποχή εκείνη για τον Ο.Σ.Ε. και μετά να τα βάζουμε και στο χρέος συνολικά, αυτή είναι η ευθύνη. Γι’ αυτό κάνατε τα λεγόμενα swaps και κρύβατε το δημόσιο χρέος, στέλνατε το λογαριασμό στο μέλλον και μπήκαμε με ξύλινα πόδια στην ΟΝΕ, αποκτήσαμε συνήθειες καταναλωτικές Αργεντινής, όταν είχε συνδέσει το νόμισμά της με το δολάριο και να τ’ αποτελέσματα σήμερα.
Χθες έπρεπε να είχατε δράσει. Αυτό είναι το νόημα της δικής μας επερώτησης. Εμείς ακολουθούμε μια συνεπή πολιτική και ως Αντιπολίτευση και ως Κυβέρνηση. Όπου και αν έχετε θετική πολιτική, θα σας βοηθήσουμε. Θα συνδράμουμε και θα ψηφίσουμε διατάξεις γι’ αυτό το θέμα. Το θεωρούμε κομβικό, καίριο θέμα.
Δράστε άμεσα. Αξιοποιήστε χωρίς να χάνετε χρόνο την πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης. Εκεί θα φτάσετε έτσι και αλλιώς. Μην κρύβεστε λοιπόν πίσω από το δάχτυλό σας και αξιοποιήστε αυτή την ευκαιρία. Αυτό ήταν το μήνυμα της επερώτησης και ελπίζουμε σύντομα, πριν ξεκινήσουν τα θερινά τμήματα, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ να έρθει στη Βουλή.
Ηράκλειο 01-07-2010
Από το Πολιτικό Γραφείο