Αρχική
/
Νέα
/
Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες
/
Παύση του προγράμματος δημοσίων έργων, "πάγωμα" στις αναθέσεις μελετών και στις δημοπρατήσεις έργων
10/06/2010
Κοινοβουλευτικες Δραστηριοτητες
Παύση του προγράμματος δημοσίων έργων, "πάγωμα" στις αναθέσεις μελετών και στις δημοπρατήσεις έργων
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ :
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ κ. Δ. ΡΕΠΠΑ
ΘΕΜΑ: Παύση του προγράμματος δημοσίων έργων με «πάγωμα» στις αναθέσεις μελετών και στις δημοπρατήσεις έργων.
Ο τομέας παραγωγής των δημοσίων έργων αναδεικνύεται ως η ατμομηχανή εξόδου από την οικονομική κρίση στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η Ελλάδα, η οποία προσπαθεί να αναβαθμίσει τις υποδομές της ιδιαίτερα στον τομέα των μεταφορών, έχει ανάγκη από τα Μεγάλα και τα Μεσαία έργα που ήδη έχει δρομολογήσει η Ν.Δ. στην περιφέρεια.
Αν και είναι γνωστό ότι καμία χώρα δεν μπορεί να ελπίζει σε οικονομική ανάταξη χωρίς την αναπτυξιακή ισχύ των Δημοσίων Έργων, διαπιστώνεται στη χώρα μας μία πρωτοφανής στασιμότητα στις αναθέσεις μελετών και τις δημοπρατήσεις έργων, με αποτέλεσμα την ουσιαστική ακύρωση του αναπτυξιακού προγράμματος της χώρας.
Στις 19-10-2009 ο κ. Ρέππας είπε ότι ένα ευρύ δίκτυο γραμμών ΜΕΤΡΟ θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των συγκοινωνιακών συστημάτων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Για τα έργα στην περιφέρεια, τόνισε ότι θα υπάρχει α) μια εκτεταμένη αναθεώρηση του συνόλου των Τομεακών και κυρίως των Περιφερειακών προγραμμάτων στα πλαίσια καθορισμού νέων ιεραρχήσεων δράσεων και έργων, β) συγκρότηση μαζί με τις Περιφέρειες ενός πλέγματος μικρών και μεσαίων δημόσιων έργων που είναι αναγκαία για την ανάπτυξή τους. Η συγκρότηση αυτού του προγράμματος έργων θα προκύψει μετά από διαβούλευση και γ) χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών για την υλοποίηση του ανωτέρω προγράμματος.
Σχετικά με τα οδικά έργα και με το σύστημα των Συμβάσεων Παραχώρησης, ο κ. Ρέππας εξήγγειλε:
• Επαναπροσδιορισμό λανθασμένων συμβατικών όρων.
• Βελτίωση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων.
• Επιτάχυνση επιτάξεων και απαλλοτριώσεων.
• Μείωση του ποσοστού των εισπράξεων διοδίων, που παρακρατούνται για το Δημόσιο, ώστε να μειωθεί η τιμή τους σε εύλογο ύψος.
• Προδικαστικό έλεγχο από το Συμβούλιο της Επικρατείας των σημαντικών διοικητικών πράξεων που καθορίζουν την εξέλιξη των έργων.
• Ανάρτηση στο διαδίκτυο της ταυτότητας των έργων με τις οικονομικές τροποποιήσεις
Η Νέα Δημοκρατία επανειλημμένα έχει τονίσει ότι θα σταθεί δίπλα στην κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρώσει τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που ξεκίνησαν και δρομολογήθηκαν επί Κυβερνήσεών της αλλά δυστυχώς καμία από τις ανωτέρω εξαγγελίες του Υπουργού κ. Ρέππα δεν έχει ακόμη μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Οφείλει η Κυβέρνηση να συνειδητοποιήσει ότι οι μελέτες και τα έργα δεν έχουν κομματικό χρώμα, αλλά υλοποιούνται για το κοινωνικό όφελος.
Στον αντίποδα των φιλόδοξων εξαγγελιών έχουν ήδη «παγώσει» με τον ένα ή τον άλλο τρόπο:
- Η επέκταση της Αττικής Οδού
- Το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης (μετάθεση δημοπράτησης για Οκτ. 2010 με ενδεχόμενο ματαίωσης)
- Η επέκταση του λιμένα Ηγουμενίτσας (Γ’ Φάση)
- Η μερική εκτροπή του Άνω ρου του Αχελώου Ποταμού
- Οι επεκτάσεις του «Αττικό Μετρό» από το Αιγάλεω προς τον Πειραιά και η γραμμή Νο4 από το Άλσος Βεϊκου προς το σταθμό ΗΣΑΠ του Αμαρουσίου
- Μετρό Θεσσαλονίκης - επεκτάσεις
- Η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά
- Η επέκταση του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά προς την Εθνική οδό και οι λοιπές επεκτάσεις από Μοσχάτο προς Πειραϊκή και από Ταύρο προς Άλιμο. Η ολοκλήρωση της γραμμής Φάληρο – Καλλιθέα του ΗΣΑΠ,
- Και μια σειρά από άλλα εξόχως σημαντικά αρδευτικά έργα στο Πρόγραμμα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ 2007-2013 που το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δηλώνει ότι… θα τα μεταφέρει στο ΕΣΠΑ.
Η παρατηρούμενη αδράνεια επιφέρει –μεταξύ άλλων- την οικονομική «ασφυξία» των μελετητικών και κατασκευαστικών εταιρειών, των συνδεδεμένων βιομηχανιών και βιοτεχνιών της χώρας και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές.
Ήδη όλες οι μελετητικές και κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, προβαίνουν σε ουσιαστικές μειώσεις τεχνικού και λοιπού εργατικού προσωπικού ώστε να αντιμετωπισθεί η πρωτόγνωρη στασιμότητα της δραστηριότητάς τους ενώ η συνέχιση αυτής της κατάστασης θα απαιτήσει και επιπλέον μειώσεις. Καθίσταται σαφές ότι το τεχνικό επιστημονικό δυναμικό της χώρας μπαίνει ξαφνικά στο κανάλι της ανεργίας και η κρίση αυτή πλήττει ιδιαίτερα τους νέους μηχανικούς. Αξίζει τέλος να επισημανθεί ότι ακόμα κι όταν ξεκινήσουν οι αναθέσεις των μελετών, οι κατασκευές θα ξεκινήσουν πολύ αργότερα (μετά την ολοκλήρωση των μελετών) με αποτέλεσμα η ανεργία στο χώρο των κατασκευών να διαρκέσει ακόμη περισσότερο.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων:
1. Τι μέτρα έχει λάβει για την πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση της ανωτέρω κατάστασης «παγώματος» των έργων;
2. Πως θα θεραπεύσει την οικονομική «ασφυξία» των μελετητικών και κατασκευαστικών εταιρειών, των συνδεδεμένων βιομηχανιών και βιοτεχνιών της χώρας και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές;
3. Πότε επιτέλους το Ελληνικό Δημόσιο θα αποπληρώσει τις οφειλές του στις ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ;
Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010
Οι επερωτώντες Βουλευτές
1. Χαλκίδης Μιχαήλ
2. Ζώης Χρήστος
3. Γιαννάκης Μιχάλης
4. Κεφαλογιάννης Μανώλης
5. Καλαφάτης Σταύρος
6. Τσιάρας Κωνσταντίνος
7. Καλογιάννης Σταύρος
8. Μπούρας Αθανάσιος
9. Αναστασιάδης Σάββας
10. Τσουμάνης Δημήτριος
11. Παπασιώζος Κωνσταντίνος
12. Δερμετζόπουλος Αλέξανδρος
13. Καντερές Νικόλαος
14. Κωνσταντινίδης Ευστάθιος
15. Αυγενάκης Ελευθέριος
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ :
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ κ. Δ. ΡΕΠΠΑ
ΘΕΜΑ: Παύση του προγράμματος δημοσίων έργων με «πάγωμα» στις αναθέσεις μελετών και στις δημοπρατήσεις έργων.
Ο τομέας παραγωγής των δημοσίων έργων αναδεικνύεται ως η ατμομηχανή εξόδου από την οικονομική κρίση στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η Ελλάδα, η οποία προσπαθεί να αναβαθμίσει τις υποδομές της ιδιαίτερα στον τομέα των μεταφορών, έχει ανάγκη από τα Μεγάλα και τα Μεσαία έργα που ήδη έχει δρομολογήσει η Ν.Δ. στην περιφέρεια.
Αν και είναι γνωστό ότι καμία χώρα δεν μπορεί να ελπίζει σε οικονομική ανάταξη χωρίς την αναπτυξιακή ισχύ των Δημοσίων Έργων, διαπιστώνεται στη χώρα μας μία πρωτοφανής στασιμότητα στις αναθέσεις μελετών και τις δημοπρατήσεις έργων, με αποτέλεσμα την ουσιαστική ακύρωση του αναπτυξιακού προγράμματος της χώρας.
Στις 19-10-2009 ο κ. Ρέππας είπε ότι ένα ευρύ δίκτυο γραμμών ΜΕΤΡΟ θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των συγκοινωνιακών συστημάτων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Για τα έργα στην περιφέρεια, τόνισε ότι θα υπάρχει α) μια εκτεταμένη αναθεώρηση του συνόλου των Τομεακών και κυρίως των Περιφερειακών προγραμμάτων στα πλαίσια καθορισμού νέων ιεραρχήσεων δράσεων και έργων, β) συγκρότηση μαζί με τις Περιφέρειες ενός πλέγματος μικρών και μεσαίων δημόσιων έργων που είναι αναγκαία για την ανάπτυξή τους. Η συγκρότηση αυτού του προγράμματος έργων θα προκύψει μετά από διαβούλευση και γ) χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών για την υλοποίηση του ανωτέρω προγράμματος.
Σχετικά με τα οδικά έργα και με το σύστημα των Συμβάσεων Παραχώρησης, ο κ. Ρέππας εξήγγειλε:
• Επαναπροσδιορισμό λανθασμένων συμβατικών όρων.
• Βελτίωση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων.
• Επιτάχυνση επιτάξεων και απαλλοτριώσεων.
• Μείωση του ποσοστού των εισπράξεων διοδίων, που παρακρατούνται για το Δημόσιο, ώστε να μειωθεί η τιμή τους σε εύλογο ύψος.
• Προδικαστικό έλεγχο από το Συμβούλιο της Επικρατείας των σημαντικών διοικητικών πράξεων που καθορίζουν την εξέλιξη των έργων.
• Ανάρτηση στο διαδίκτυο της ταυτότητας των έργων με τις οικονομικές τροποποιήσεις
Η Νέα Δημοκρατία επανειλημμένα έχει τονίσει ότι θα σταθεί δίπλα στην κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρώσει τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που ξεκίνησαν και δρομολογήθηκαν επί Κυβερνήσεών της αλλά δυστυχώς καμία από τις ανωτέρω εξαγγελίες του Υπουργού κ. Ρέππα δεν έχει ακόμη μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Οφείλει η Κυβέρνηση να συνειδητοποιήσει ότι οι μελέτες και τα έργα δεν έχουν κομματικό χρώμα, αλλά υλοποιούνται για το κοινωνικό όφελος.
Στον αντίποδα των φιλόδοξων εξαγγελιών έχουν ήδη «παγώσει» με τον ένα ή τον άλλο τρόπο:
- Η επέκταση της Αττικής Οδού
- Το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης (μετάθεση δημοπράτησης για Οκτ. 2010 με ενδεχόμενο ματαίωσης)
- Η επέκταση του λιμένα Ηγουμενίτσας (Γ’ Φάση)
- Η μερική εκτροπή του Άνω ρου του Αχελώου Ποταμού
- Οι επεκτάσεις του «Αττικό Μετρό» από το Αιγάλεω προς τον Πειραιά και η γραμμή Νο4 από το Άλσος Βεϊκου προς το σταθμό ΗΣΑΠ του Αμαρουσίου
- Μετρό Θεσσαλονίκης - επεκτάσεις
- Η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά
- Η επέκταση του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά προς την Εθνική οδό και οι λοιπές επεκτάσεις από Μοσχάτο προς Πειραϊκή και από Ταύρο προς Άλιμο. Η ολοκλήρωση της γραμμής Φάληρο – Καλλιθέα του ΗΣΑΠ,
- Και μια σειρά από άλλα εξόχως σημαντικά αρδευτικά έργα στο Πρόγραμμα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ 2007-2013 που το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δηλώνει ότι… θα τα μεταφέρει στο ΕΣΠΑ.
Η παρατηρούμενη αδράνεια επιφέρει –μεταξύ άλλων- την οικονομική «ασφυξία» των μελετητικών και κατασκευαστικών εταιρειών, των συνδεδεμένων βιομηχανιών και βιοτεχνιών της χώρας και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές.
Ήδη όλες οι μελετητικές και κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, προβαίνουν σε ουσιαστικές μειώσεις τεχνικού και λοιπού εργατικού προσωπικού ώστε να αντιμετωπισθεί η πρωτόγνωρη στασιμότητα της δραστηριότητάς τους ενώ η συνέχιση αυτής της κατάστασης θα απαιτήσει και επιπλέον μειώσεις. Καθίσταται σαφές ότι το τεχνικό επιστημονικό δυναμικό της χώρας μπαίνει ξαφνικά στο κανάλι της ανεργίας και η κρίση αυτή πλήττει ιδιαίτερα τους νέους μηχανικούς. Αξίζει τέλος να επισημανθεί ότι ακόμα κι όταν ξεκινήσουν οι αναθέσεις των μελετών, οι κατασκευές θα ξεκινήσουν πολύ αργότερα (μετά την ολοκλήρωση των μελετών) με αποτέλεσμα η ανεργία στο χώρο των κατασκευών να διαρκέσει ακόμη περισσότερο.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων:
1. Τι μέτρα έχει λάβει για την πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση της ανωτέρω κατάστασης «παγώματος» των έργων;
2. Πως θα θεραπεύσει την οικονομική «ασφυξία» των μελετητικών και κατασκευαστικών εταιρειών, των συνδεδεμένων βιομηχανιών και βιοτεχνιών της χώρας και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές;
3. Πότε επιτέλους το Ελληνικό Δημόσιο θα αποπληρώσει τις οφειλές του στις ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ;
Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010
Οι επερωτώντες Βουλευτές
1. Χαλκίδης Μιχαήλ
2. Ζώης Χρήστος
3. Γιαννάκης Μιχάλης
4. Κεφαλογιάννης Μανώλης
5. Καλαφάτης Σταύρος
6. Τσιάρας Κωνσταντίνος
7. Καλογιάννης Σταύρος
8. Μπούρας Αθανάσιος
9. Αναστασιάδης Σάββας
10. Τσουμάνης Δημήτριος
11. Παπασιώζος Κωνσταντίνος
12. Δερμετζόπουλος Αλέξανδρος
13. Καντερές Νικόλαος
14. Κωνσταντινίδης Ευστάθιος
15. Αυγενάκης Ελευθέριος